دبیر کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران با اشاره به ثابت ماندن قیمت آرد از خرداد سال 1391 تاکنون گفت: این تثبیت قیمت باعث زیان دهی کارخانه‌های صنایع آرد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفر ایزدیار در نشست قیمت گذاری محصولات صنایع غذایی اظهار کرد: در خرداد سال 1391 قیمت آرد تعیین شد. در همان سال ارز مرجع آرد حذف شد که باعث ایجاد هزینه پنج درصدی ارزبری برای صنایع آرد شد. از سوی دیگر تورم در دو سال اخیر روند صعودی چشمگیری داشته و این درحالی است که طی بیش از دو سال اخیر قیمت آرد تغییری نکرده است.

وی با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در قیمت آرد در سال جاری عنوان کرد: قرار بود در خرداد سال قبل قیمت آرد با توجه به تغییرات رخ داده درهزینه‌های تولید تغییر کند اما به دلیل انتخابات ریاست جمهوری این کار به تعویق افتاد و تاکنون نیز عملیاتی نشده است.

ایزدیار با بیان این‌که در سال گذشته طبق بررسی‌های انجام شده کارخانه‌های صنایع آرد کیلویی 70 تا 80 تومان ضرر داده‌اند گفت:‌ دولت باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه این ضرر را جبران کند. از سوی دیگر در ابتدای سال جاری نیز مجددا با افزایش هزینه‌های تولید و تورم مواجه شدیم که مجموعه این اتفاقات ضرورت تجدیدنظر در قیمت آرد را نشان می دهد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران تاکید کرد: محاسبات مربوط به قیمت آرد طی گزارشی خدمت مقامات عالی کشور ارائه شده است.

همچنین محمدرضا مرتضوی، رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی با تاکید بر این‌که ‌صنعت غذای کشور به وظیفه اصلی خود یعنی تامین غذای مورد نیاز مردم تاکنون عمل کرده وعمل خواهد کرد اظهار کرد:‌ از خرداد سال 1391 نرخ کارخانه‌های آرد ثابت مانده و در چنین شرایطی باید سوال کرد که چه کسی باید هزینه‌های کارخانه‌های آرد را پرداخت کند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد بی توجهی برخی مسوولان نسبت به صنعت غذای کشور هستیم و پیشنهاد ما این است که مسوولان هر چه سریع‌تر درباره قیمت گذاری محصولات غذایی در سال جاری تصمیم گیری کند.

علیرضا مروت‌پور، دبیر انجمن کارفرمایان کارخانه‌های نان صنعتی ماشینی ایران نیز در این نشست با بیان این‌که کارخانه های نان صنعتی طبق مصوبه دولت قبل احداث شده و میلیاردها تومان در آن ها سرمایه‌گذاری شده است اظهار کرد: این درحالی است که هم اکنون سهمیه آرد را به ما اختصاص نمی دهند که این وضعیت مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است.

وی افزود: کارخانه‌های نان صنعتی براساس مصوبه دولت راه اندازی شده اند و بر همین اساس دولت موظف به حمایت از آن ها است اما متاسفانه هم اکنون شاهد چنین حمایتی نیستیم و بعضا آرد خود را با قیمت 1500 تومانی تامین می کنیم.
کد خبر انتقاد فعالان صنعت آرد از تثبیت دو ساله قیمت این محصول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =