۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت میانگین متغیرهای مؤثر بر کیفیت انواع آردها مثل میزان رطوبت، گلوتن، پروتئین و خاکستر در حد مجاز است و تنها خاکستر آرد سنگگ در این زمینه استثنا بوده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حیدر علی نصر اظهار داشت: میانگین متغیرهای مؤثر برکیفیت انواع آردها طی سال 1392 بررسی شده و این متغیرها به استثناء خاکستر آرد سنگگ در محدوده ی مجاز و استاندارد قرار داشته است.

وی افزود: گزارش سنجش کیفیت آرد تولید شده در سال 1392، حاکی از تاثیر اقدامات انجام گرفته در زمینه ی پایش آرد در کشور بوده، به طوریکه درصد رطوبت، گلوتن، پروتئین و خاکستر به عنوان متغیرهای موثر در کیفیت انواع آردهای تولیدی در حد مجاز بوده است.

سرپرست مرکز پژوهشهای غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان لزوم پایش و نظارت بر کیفیت آرد که به عنوان اصلی ترین ماده اولیه ی تولید نان بوده بر حفظ ارتقای کیفی این محصول تاکید و افزود: هدف سنجش کیفیت آرد تولیدی کشور، وجود اطلاعات از وضعیت کیفیت آردها می باشد تا در صورت لزوم اقدامات کیفی برای آن انجام شود.

وی وجود کیفیت در آردهای کنونی را ناشی از انجام پایش ها، در زمینه ی آرد دانست و تشریح کرد: پایش و نظارت بر کیفیت آرد استحصالی کارخانجات کشور توسط کارشناسان شرکت های غله مناطق 14 گانه به طورمستمر انجام و مرکز پژوهش‌های غلات با ارزیابی گزارشات دریافت شده و آنالیز آماری، به جمع بندی و ارائه نتایج در قالب گزارشهای سنجش کیفیت آرد اقدام می کند.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات با تاکید بر لزوم کیفیت بخشیدن بیشتر به آرد تولیدی کشور اظهار کرد: اصلاح ویژگیهای خاکستر آرد سنگگ نیز مستلزم هماهنگی و همکاری مراجع ذیربط  واجرای روند استاندارد سازی این نوع آرد  می باشد.
کد خبر خاکستر آرد سنگگ بیشتر از حد مجاز است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =