انجام پروژه‌های مربوط به امنیت غذایی به‌گونه‌ای که بتواند این مقوله را در کشور به‌صورت کامل پوشش دهد، مسیر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را باز می‌کند.

مدیر گروه امنیت غذایی مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با توجه به تأکید رییس جمهوری بر تحقق امینت غذایی، طرح‌های پژوهشی بسیاری در این زمینه تعریف و تدوین شده است.

افشین امجدی افزود: برخی از طرح‌های فوق کاملاً اجرایی بوده و کمک می‌کند تا بتوانیم به تحقق امنیت غذایی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید امنیت غذایی راهی باشد تا بتوانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

امجدی ادامه داد: با توجه به منابع تولید داخلی، باید اقدامی در جهت واردات در صورت لزوم انجام دهیم که در این صورت، علاوه بر آنکه امنیت غذایی حفظ می‌شود، کمک می‌کند که اقتصاد مقاومتی بهتر تحقق پیدا کند.

لزوم واردات منطقی

مدیر گروه امنیت غذایی مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: زمانی که محصول آماده به کشور وارد می‌شود، در امنیت غذایی وقفه ایجاد می‌شود؛ زیرا باید واردات به‌گونه‌ای باشد که واردات مواد غذایی و یا نهاده‌های اولیه به مقدار لزوم انجام شود.

وی یادآور شد: محدود کردن واردات نیز کار درستی نیست، زیرا در بخش امنیت غذایی نیاز است تا فرآورده‌ها و نهاده‌هایی که در کشور کمبود داریم را به‌موقع به دست صنایع و مردم برسانیم.

ا
مجدی تأکید کرد: یک برنامه‌ریزی صحیح و منطقی می‌تواند تولید را به تدریج افزایش داده و بدین‌ترتیب با افزایش کمی و کیفی آنچه که مورد نیاز است، به امنیت غذایی دست یابیم.
کد خبر تأمین امنیت غذایی راهی در جهت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =