رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: واحدهای زنجیره‌ تولید مرغ در کشور راه‌اندازی می‌شود که تولید، توزیع و بازار مصرف را سامان می‌دهد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن موحدیان عطار امروز در نشست خبری با اعلام این خبر اظهارداشت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته بخش تولید انفصال حلقه‌های تولید است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: با جدا بودن زنجیره‌ها، بخش‌های تولید، توزیع و بازار بدون اینکه تأثیر مثبتی از همدیگر داشته باشند وضعیت نامطلوبی را برای تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی زنجیره تولید مرغ درآمد تولیدکنندگان افزایش و قیمت برای مصرف کنندگان نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

* برنامه تولید 5 درصد بذر، نشاء و نهال کشور

موحدیان عطار گفت: با تفاهم سازمان نظام مهندسی و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار است 41 هکتار در منطقه شمال کشور برای تولید بذر، نشاء و نهال گلخانه‌ای اختصاص یابد.

وی افزود: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری این طرح 1120 میلیارد تومان است و 5 درصد تولید بذر، نشاء و نهال کشور را تأمین خواهد کرد.

* صدور پروانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی به سازمان نظام مهندسی واگذار شد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان این مطلب گفت: پیش از این صدور اینگونه پروانه‌ها در سازمان نظام مهندسی انجام نمی‌شد و مشکلاتی را برای متقاضیان بوجود آورده بود.

وی افزود: با تجمیع صدور پروانه‌ها در سازمان نظام مهندسی علاوه بر ساماندهی این بخش به زنجیره تولید نیز کمک خواهد کرد.

* استانداردهای کشاورزی در سازمان نظام مهندسی گردآوری شد

موحدیان عطار گفت: 43 استاندارد در بخش‌های کشاورزی به تصویب نهایی رسیده و 7 استاندارد هم در حال تصویب است و 30 استاندارد دیگر نیز آماده شده و به مرور به مرحله تصویب می‌رسد.

وی افزود: این استانداردها در حوزه‌های تولید، خدمات و پایش فرایندها است که نهایتاً منجر به تولید محصول و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

* قانون نظام مهندسی کشاورزی اصلاح می‌شود

به گفته موحدیان پیشنهاد اصلاح قانون نظام مهندسی کشاورزی به مجلس داده شده، در کمیسیون کشاورزی در اداره کل تطبیق قانون تصویب شده و در نوبت صحن علنی مجلس است.

*نمایندگان وزارت علوم برای سازمان نظام مهندسی کشور معرفی شد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه وزارت علوم هنوز نماینده خود را در استان‌ها بعد از انتخابات نظام مهندسی کشاورزی معرفی نکرده است و گفته می‌شود این وزارتخانه به دنبال نیروهای خاصی است تا سیاست‌ها خود را اجرا کند، گفت: وزارت علوم 31 نماینده خود را معرفی کرده است و یک نفر دیگر نیز به زودی معرفی می‌شود.

وی افزود: با آخرین معرفی نماینده وزارت علوم، تعداد نمایندگان آنها تکمیل خواهد شد.

از موحدیان در خصوص دلیل تأخیر معرفی نمایندگان وزارت علوم سؤال شد و گفت: دراساسنامه زمان مشخصی برای این معرفی اعلام نشده است، همچنان که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نزدیکترین وزارتخانه به این سازمان هنوز 50 درصد نمایندگان خود را معرفی نکرده است.
کد خبر تولید توزیع و بازار مرغ ساماندهی می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =