۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت مراکز خرید تضمینی گندم، تاکنون ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان در ۳۱ استان خریداری کرده‌اند که این مقدار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نسبت به کل خرید پایان فصل سال گذشته افزایش داشته است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباس قبادی افزود: مبالغ پرداختی به کشاورزان نیز 15 هزار میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را حدود 61 هزار میلیارد ریال اعلام و از واریز 90 درصد وجوه گندمها به حساب کشاورزان خبر داد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت: تاکنون بیش از 55 هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان در 31 استان واریز شده در حالیکه پرداخت سال گذشته برای کل خرید گندم به کشاورزان حدود 39 هزار میلیارد ریال بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: 920 مرکز فعال خرید در سراسر کشور به استثنای مراکزاستانهای بوشهر و خوزستان، همچنان مشغول خرید تضمینی گندم بوده و عملیات تحویل، تخلیه و ذخیره‌سازی  909 هزار محموله را انجام داده‌اند.

قبادی در خصوص کیفیت گندم‌های خریداری شده با بیان اینکه رویکرد این شرکت در خرید تضمینی، تسهیل عملیات خرید و رفاه کشاورزان است، اظهار کرد: گندم های خریداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند، به گونه ای که میانگین افت مفید و غیر مفید گندم‌ها کمتر از 2 درصد و وزن سن زدگی نیز 5 دهم درصد می‌باشد.
کد خبر خرید تضمینی گندم ۶ میلیون تن شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرشریفی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    وقتی دولت هرکیلو گرم گندم را۱۰۵۰۰_تا۱۰۷۰۰ریال میخرد و۴۶۵۰ریال میفروشد نتیجه آن افزایش خریدوافزایش فروش وافزایش یارانه ودرنتیجه موضوع افزایش تولید بایستی با بررسی های همه جوانب مطرح شود