اتحادیه صادرکنندگان میوه و سبزیجات پاکستان گفت: قبلا پاکستان سالانه ۳۰ هزار تن انبه به ایران صادر می کرد اما به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران، پاکستان هر سال ۱۰ میلیون دلار از این محل متضرر می شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تریبیون، اتحادیه صادرکنندگان میوه و سبزیجات پاکستان، هدف تعیین شده برای صادرات انبه این کشور را بدون تغییر نسبت به سال گذشته، 175 هزار تن تعیین کرد.

فصل صادرات انبه پاکستان از 25 ماه می آغاز می شود و پیش بینی می شود که پاکستان 65 میلیون دلار تا پایان این فصل درآمد کسب کند.

وحید احمد، سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان میوه و سبزیجات پاکستان گفت، صادرکنندگان میوه پاکستان با مشکلات جدی ای در بازارهای سنتی و به خصوص ایران مواجه هستند.

وی افزود: قبلا پاکستان سالانه 30 هزار تن انبه به ایران صادر می کرد اما به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران، پاکستان هر سال 10 میلیون دلار از این محل متضرر می شود.

احمد در ادامه گفت: به علاوه، مثل دو سال گذشته، صادرکنندگان قادر به صدور انبه به بازارهای مهمی نظیر ژاپن و آمریکا نخواهند بود. اما پیش بینی می شود که صادرات انبه پاکستان به بازارهای جدید و احتمالی نظیر کره جنوبی و استرالیا افزایش قابل توجهی را شاهد باشد.

پاکستان به 27 کشور جهان انبه صادر می کند. مهمترین بازارهای انبه پاکستان در غرب اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا قرار دارند.
کد خبر زیان ۱۰ میلیون دلاری پاکستان از توقف صادارت انبه به ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =