رییس اتحادیه بستی و آبمیوه تهران از عدم تغییر قیمت محصولات این صنف خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری محصولات عرضه شده در واحدهای صنفی سطح شهر توسط اتحادیه و محصولات تولیدی و توزیعی کارخانجات توسط سازمان حمایت صورت می‌گیرد.


اسکندر آزموده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: قیمت گذاری محصولات واحدهای عرضه کننده آبمیوه و کافی شاپ‌ها، به دلیل تفاوت کیفیت مواد اولیه، حجم محصول عرضه شده و کیفیت محصول نهایی، عملی نیست.
وی با اشاره به این که بازرسی و نظارت بر آبمیوه فروشی و کافی‌شاپ‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: تفاوت خیابان محل عرضه محصول و هزینه های جانبی محل صنفی نباید بر قیمت تمام شده محصول تاثیر داشته باشد و این کار طبق قانون خلاف است.
او تاکید کرد: واحدهای صنفی که پروانه صنفی دارند حق عرضه محصول به صورت عمده را ندارند و تنها می توانند برای عرضه محصول در واحد خود به تولید بستنی بپردازند.
آزموده یادآور شد: در اطراف تهران 5 تولیدکننده بزرگ بستنی سنتی و میوه‌ای  مشغول به فعالیت هستند که  محصول خود را بین واحدهای صنفی عرضه می کنند و فیمت‌گذاری، نظارت و بازرسی بر این واحدها توسط سازمان حمایت صورت می‌گیرد.
وی با بیان این که کافه به عنوان غذاخوری تعریف شده است، یادآور شد: طبق قانون کافه دارهای فقط حق عرضه محصولات غذایی را دارند و عرضه آبمیوه و قهوه در این واحدها خلاف قانون است.
رییس اتحادیه بستی و آبمیوه تهران در پاسخ به این سوال که فعالیت کافی شاپ، بستنی‌فروشی و آبمیوه فروشی در واحدهای قنادی چگونه است، گفت: در حال حاظر در سطح شهر تهران 130 واحد به صورت یکپارچه در حال فعالیت هستند که دارای چند جواز کسب هستند و این جوازها قبل از انقلاب صادر شده است.
او ادامه داد: در حال حاضر چند پروانه کسب به یک واحد داده نمی شود و دیگر واحد صنفی که تازه آغاز به کار کرده نمی‌تواند شیرینی، آبمیوه، بستنی و قهوه را با هم عرضه کند.
در آخرین نرخ اعلامی این صنف هر کیلو بستنی سنتی سوپر ویژه مغزدار 12 هزار تومان، بستنی سنتی ویژه خامه دار زعفرانی 10 هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز 9هزار تومان، بستنی ساده 8هزار تومان، بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار 12 هزار تومان، میوه‌ای ممتاز 10 هزار تومان و فالوده 7هزار تومان است.
کد خبر سازمان حمایت مسئول نظارت بر کارخانجات بستنی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =