عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک غنی شده با کلسیم و ویتامین D برای اولین بار در ایران خبرداد و گفت: استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی گفت: امروزه در سراسر جهان، استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است. در این میان، استفاده از این غذاها به خصوص در مواردی که با ویتامین های مورد نیاز بدن و کلسیم مورد نیاز استخوان ها غنی شده باشد، بیش از پیش حایز اهمیت خواهد بود.

عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک بینگوپلاس به عنوان اولین کیک غنی شده با ويتامين دي و كلسيم، در کشور توسط متخصصان خبرداد و افزود: طبق تحقیقات انجام شده، تامين مقدار مورد نياز روزانه ويتامين D، به جذب بهتر كلسيم کمک می کند.

وی تصریح کرد: هر فرد روزانه به حداقل ده میکروگرم ویتامین D و 800 تا 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارد. بنابراین امروزه در سراسر جهان استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است.

به گفته کریمی، با توجه به تاثير ویتامینD بر جذب کلسیم، كيك هاي غني شده بينگوپلاس كه مورد تائيد سازمان غذا و داروي ايران نيز مي باشد، از تركيب اين دو ماده به منظور افزايش جذب و تامین بخش مهمی از نیاز روزانه افراد به کلسیم و ویتامین D تولید شده و مي تواند به عنوان مكملي ايده آل جهت تامين سلامتي و شادابي تمامي گروه هاي سني پيشنهاد شود.
کد خبر کیک غنی شده با کلسیم برای اولین بار در کشور تولید شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =