وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین خبرها از توافقات تجاری ایران و روسیه را تشریح کرد و گفت: ایران و جمهوری آذربایجان برای ایجاد یک شرکت داروسازی توافق کرده‌اند.

محمدرضا نعمت‌زاده که به جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات آذربایجانی دیدار کرده، در مصاحبه با خبرگزاری آذری‌ترند، نتایج سفر خور را تشریح کرد و گفت: در دیدار با حیدر اسد اف، وزیر کشاورزی آذربایجان قرار شد که یک موافقت‌نامه امور دامی و دامپزشکی بین دو کشور منعقد شود. این توافق‌نامه را طرفین تأیید کرده‌اند و آماده امضاست.

به گفته وی توافقنامه یاد شده در اولین فرصت بین وزرای کشاورزی ایران و جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد.

نعمت‌زاده در ادامه گفت که در جهت همکاری در تأمین نیازمندی های روسیه به مواد غذایی، میوه و تره‌بار، با مقامات آذربایجان صحبت شد تا شرکت های آذربایجانی و ایرانی در این زمینه همکاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نعمت زاده همچنین به دیدار خود با کمال الدین حیدراف، وزیر امور غیر مترقبه آذربایجان اشاره و اظهار کرد: این مقام آذربایجانی از توسعه مناسبات میان دو کشور استقبال کرده و قرار شده مساعدت برای سرمایه گذاری های مشترک و توسعه تجارت میان دو کشور انجام شود.

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای ایجاد شرکت داروسازی

وی همچنین گفت که شرکت های ایران و آذربایجان در چارچوب ایجاد یک شرکت داروسازی توافق کردند و در زمینه تولید خودرو نیز مذاکره شده که قرار شد در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود و سپس تصمیم گیری شود.

نعمت‌زاده به بازدید خود از پارک تولید محصولات شیمیایی سومقاییت در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: در توسعه صنایع مختلف، صنایع شیمیایی و پتروشیمی مذاکراتی شد و ما هم بازدیدی از پارک صنایع شیمیایی سومقاییت داشتیم؛ کارهای خوبی انجام شده است و ما هم هر چه بتوانیم، در زمینه خدمات مهندسی، اجرایی، تعمیر ماشین آلات یا سرمایه گذاری مشترک مایل به همکاری با همسایه شمالی هستیم.

افتتاح نمایندگی سایپا در جمهوری آذربایجان

همزمان سعید مدنی، رییس گروه سایپا که همراه نعمت زاده به باکو سفر کرده بود، در مصاحبه با خبرگزاری آذرتاج گفت: شرکت خودروسازی سایپا قصد گشایش دفتر نمایندگی در جمهوری آذربایجان را دارد.

سعید مدنی با اشاره به روابط این شرکت با جمهوری آذربایجان گفت: بهبود هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور باب میل کارفرمایان است.

وی ادامه داد: اگر شریک از همسایه باشد، بسیار مقرون به صرفه است. در دو سال اخیر 2000 خودرو ما در جمهوری آذربایجان به فروش رسیده است. قصد گشایش دفتر مرکزی و احداث کارخانه ای برای کشورهای منطقه در این کشور را داریم. برای همین منظور نیز به جمهوری آذربایجان سفر کرده ام. مذاکرات مان امیدوارکننده است.

مدنی با اشاره به گسترش روابط بین المللی گروه سایپا ادامه داد: محصولات این شرکت در اوکراین و روسیه به فروش می رسد و مؤسسات این شرکت در عراق، ونزوئلا، سودان، سوریه و سایر کشورها فعالیت می کنند. در حال حاضر این گروه که هفت کارخانه و حدود 100 شرکت فرعی دارد سالانه 20 مدل به تیراژ 800 هزار خودرو تولید می کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 0650b9298ee144bea9c945f46b1fb36c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =