۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کشاورزی> معاون فنی گمرک ایران گفت: از ابتدای امسال تا اول شهریورماه، بیش از ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

به گزارش گمرک، مهرداد جمال ارونقی گفت: از ابتدای امسال تا اول شهریورماه، بیش از ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی به ارزش بیش از ۵/۵ میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن، ۱۷% و از نظر ارزش ۶۸% افزایش داشته است.

معاون فنی گمرک ایران افزود: ترخیص و خروج کالاهای اساسی از گمرکات و بنادر کشور در حال حاضر سرعت گرفته و میزان حمل کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات کشور به ۱۰۰ هزار تن نیز می‌رسد.

به گفتۀ این مقام مسئول، در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی شامل گندم، ذرت، جو، کنجالۀ سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی در بنادر کشور تخلیه شده و علاوه بر این میزان کالای اساسی، ۱۶ فروند کشتی حاوی ۲۵۴ هزار تن کالای اساسی در حال تخلیۀ کالاهای اساسی خود در بنادر بوده و ۳۰ فروند کشتی حاوی بیش از یک و نیم میلیون تن کالای اساسی، منتظر در لنگرگاه می‌باشند تا اجازۀ پهلوگیری و تخلیه کالا صادر شود.

معاون فنی گمرک ایران خاطرنشان کرد: وفق دستور اکید رییس جمهور و پیگیری‌های به عمل آمده توسط معاون اول ریاست جمهوری مقرر شده به قید فوریت وضعیت کالاهای اساسی رسوبی در بنادر و گمرکات کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی احصاء و بانک مرکزی، پس از اعلام وزیر جهاد کشاورزی، نسبت به تأمین ارز ترجیحی کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی اقدام کند که با اجرای دستورات صادره، ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات کشور، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ارونقی خاطر نشان کرد: گمرکات اجرایی کشور به خصوص گمرک بندر امام خمینی (ره) که بیشترین کالاهای اساسی در آن بندر دپو شده است آمادگی کامل خود را برای انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی بصورت حمل یکسره و شبانه روزی اعلام و در حال حاضر تشریفات گمرکی کالاهای اساسی در حداقل زمان ممکن صورت می‌گیرد.

منبع:مهر
کد خبر 0aad02b1ab6641d5a0e298eb0b120e64

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =