فود پرس – آمار تولید شیر که توسط وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده با آمار مرکز آمار ایران مطابقت ندارد.

محمد فربد، نائب رییس انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران در گفت و گو با خبرنگار «فودپرس» ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران تولید شیرخام در سال 87 معادل 6679890 تن و در سال 90 با یک درصد کاهش سطح تولید معادل 6600895 تن اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحران اقتصادی در سال 91 بسیار دور از ذهن است که شیر تولیدی فراتر از آمار تولید شیرخام در سال 90 باشد.
فربد گفت: بر اساس آمار ارائه شده، مصرف سرانه شیر در کشور با توجه به حجم صادرات محصولات لبنی فراتر از 85 کیلوگرم نبوده، اگرچه سرانه تولید شیرخام 90 کیلوگرم برآورد می شود.
نائب رییس انجمن صنفی صنایع لبنی ایران ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکارن وزارت جهاد کشاورزی برای تهیه گزارش وضعیت تولید و مصرف شیر و لبنیات در ایران و جهان گفت: به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی معمولا به منظور نشان دادن افزایش تولید و همچنین برنامه ریزی برای تامین علوفه و سایر نهاده ها، برخی  آمار را صعودی اعلام می کند.
 وی تصریح کرد: مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی ارائه آمار محسوب می شود و متاسفانه در این گزارش به اطلاعات و آمار مرکز آمار ایران مطلقاً اشاره نشده است.




کد خبر 0ace75f60b8443ac95d6822bca916185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =