کشاورزی> مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید 69 هزار تن پیاز از کشاورزان متضرر خبر داد و افزود: برای تنظیم بازار و منطقی شدن قیمت از عرضه بخشی از پیاز‌ها به بازار جلوگیری و آن را به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌دهیم.

رامین گیلاشاهی با بیان اینکه از زمان زیان پیازکاران سازمان تعاون روستایی به خرید تضمینی پیاز ورود کرد، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در غالب طرح خرید تضمینی تا کنون 69 هزار تن پیاز از کشاورزان خرید تضمینی کرده است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیاز از کشاورزان 596 تومان است که بر اساس حداقل هزینه تمام شده تولید تعیین شده تا بار خسارات کشاورزان را کاهش دهد.

گیلاشاهی با تاکید بر اینکه اکنون قیمت خرید پیاز درجه از کشاورزان به 700 تومان تا یک هزار و 500 تومان رسیده است، گفت: ورود به خرید تضمینی پیاز موجب شده، قیمت خرید پیاز سفید درجه یک از کشاورزان به یک هزار و 100 تا یک هزار و 500 تومان و پیاز درجه یک زرد به 700 تومان افزایش یابد.

به گفته وی؛ افزایش سطح زیر کشت پیاز در سال جاری، تورم کشت در این محصول ایجاد و ما را با بیش از 600 هزار تن مازاد تولید روبه‌رو کرد.

وی با یادآور اینکه زمان تعیین شده برای خرید تضمینی پیاز از کشاورزان تا نیمه اردیبهشت بود، از ادامه فرآیند خرید برای حمایت بیشتر از کشاورزان خبر داد.

گیلاشاهی با انتقاد از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از شرایط پیش آمده برای کشاورزان با انتشار فیلم در فضای مجازی با عنوان عرضه پیاز رایگان تصریح کرد: این افراد سعی دارند بازار را برهم زده و با کاهش بیشتر قیمت از دسترنج کشاورزان به نفع خود استفاده ببرند.

وی تصریح کرد: فیلم  مورد بحث توسط فرد سودجو در یکی از مراکز خرید تعاون روستایی گرفته شده و آن را به عنوان عرضه رایگان پیاز معرفی کرده است.

گیلاشاهی اظهار کرد: البته توزیع رایگان پیاز توسط سازمان تعاون روستایی انجام می‌گیرد اما این توزیع در بازار نیست و تحویل  به مراکزی مانند کمیته امداد و بهزیستی است.

وی تاکید کرد: تحویل پیاز رایگان به بهزیستی و کمیته امداد با هدف کمک به معیشت مددجویان تحت پوشش این دو ارگان است.

گیلاشاهی قیمت امروز پیاز برای مصرف کننده در بازار را 3 هزار و 500 تا 6 هزار تومان عنوان کرد.

منبع:ایلنا
کد خبر 149b62f4754d407e9225586b834a68f3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =