۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
صنایع غذایی> کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تهیه پروتکل نمونه برداری از آبلیموی طبیعی جهت بازبینی و تجدید نظر استاندارد 117 ویژگیهای آب لیمو ترش  مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اعتراض تعدادي از واحدهاي توليدكننده آبليمو از ليموي تاره به ويژگي هاي مندرج در استاندارد ملي آبليمو به شماره ١١٧ و پيشنهاد انجمن صنفي كارفرمايي صنعت آبليوي ايران به اداره كل نظارت بر فراورده های غذايي مبني بر تجديد نظر استاندارد ملي مربوطه، پروتكلي با همكاري انجمن  فوق و سازمان ملي استاندارد ايران و سازمان غذا و دارو تدوين گرديد.

مهندس معصومه تکلو  اضافه کرد: در اين پروتكل مقرر شد از تمامی گونه هاي ليموترش lime مناطق مختلف  ايران مانند جهرم، ميناب، رودان و.... نمونه برداري شده و در ٢٢ واحد توليدي محصول آبليمو ترش توليد و ويژگي هاي آن در دو اداره كل آزمايشگاه كنترل عذا و دارو و سازمان  ملي استاندارد اندازه گيري شود. 

وی در پایان با اشاره به اینکه اندازه گیری ویژگیهای آبلیموی حاصله در مرحله دوم از آبلیموی تهیه شده در مرحله قبل در حال انجام می باشد تصریح کرد:  به محض پايان يافتن مرحله دوم و اخذ نتايج مربوطه، بررسي  و مقايسه نتايج مرحله اول با مرحله دوم، ويژگي هاي  آبليموی  طبيعي از ليمو تازه بازنگري خواهد شد.

منبع:ایفدونا
کد خبر 1652c567bb384ef49b66d06372d1b937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =