فود پرس- وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه اعطای یارانه نقدی به خانوارها ادامه دارد، از کاهش ۶۰ درصدی قیمت آرد و گندم با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در برخی استان‌های کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت: حسینی در خصوص اصلاح قیمت آرد و نان و تاثیر مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در این حوزه گفت: امروز هیچ کس نمی تواند انکار کند که چگونه اصلاح قیمت آرد، جلوی قاچاق گندم و آرد در کشور را گرفت. در برخی از استانها قیمت گندم یا آرد نزدیک 60 درصد کاهش پیدا کرده است. آیا استانی را سراغ داریم که در آن کمبود گندم یا آرد باشد و یا قیمت آن مدیریت نشده باشد؟ این از افتخارات طرح هدفمندی یارانه ها بود.
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در این بخش با برنامه هایی از جمله دادن اعتبار لازم به کشاورز و ساماندهی امور به گونه ای که تصدی دولت کم شده و بخش غیر دولتی وارد عمل شود، در حال انجام است و ادامه نیز پیدا می کند. تقریبا در بخش گندم، آرد و نان اصلاح قیمت را انجام دادیم و در حال حاضر با حمایتهای لازم سعی می شود علاوه بر جلوگیری از رانت، از نظر تکنیکی و کیفیتی نیز ارتقا پیدا کند.
این اظهارات وزیر اقتصاد درحالی بیان می شود که طی ماه های پایانی سال به دلیل تصمیم نادرست وزارت بازرگانی مبنی بر قطع گندم صنف وصنعت، قیمت آرد صنف و صنعت از قیمت 460-480 تومان به بیش از 600 تومان افزایش یافته بود.
لازم به ذکر است افزایش بی سابقه قیمت جو، ذرت و کنجاله نیز منجر به سرازیر شدن گندم به سمت دامداری ها و مرغداری ها شده بود.
کد خبر 18558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =