در حالي كه بسياري از گزارشهاي مردمي و رسانه‌ها حاكي از كم‌فروشي در بازار مواد غذايي است، مديركل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران نظر ديگري در اين باره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در چند ماه گذشته گزارشهاي بسياري درباره كم‌فروشي در بازار كالا به ويژه مواد غذايي منتشر شده است. اين گزارشها حاكي از كم‌فروشي در بازار مواد غذايي از لبنيات گرفته تا رب گوجه فرنگي، كنسرو و نوشابه بوده است.

همچنين گزارشهاي متعددي نيز درباره كم‌فروشي در بازار محصولات سلولزي و بهداشتي مانند دستمال كاغذي و بازار مواد شوينده منتشر شده است.

در همين حال فريدون بلغاري - مديركل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران، با اشاره به اين‌كه بررسي‌هاي اين سازمان حاكي از صحت 90 درصدي انطابق مشخصات درج شده روي بسته‌بندي مواد غذايي با محتويات داخل آن است، توضيح داد: سازمان استاندارد هر آن چيزي را كه روي بسته‌بندي مواد غذايي نوشته، اندازه مي‌گيرد كه در 90 درصد موارد اين نوشته‌ها به واقعيت نزديك بوده است.

وي افزود: ‌توليدكنندگان نشانه‌گذاريهاي خود را روي بسته‌بندي محصولاتشان اصلاح كرده‌اند. مثلا ديگر به جاي 800 سي.سي 1000 سي .سي روي بطري‌هاي نوشيدني نوشته نمي‌شود.

اين مقام مسوول در عين حال در واكنش به اين گفته كه برخي توليدكنندگان حجم محصول توليدي خود را كاهش داده، اما قيمت آن‌را پايين نياورده‌اند، گفت: ما به قيمت كالا كاري نداريم و تنها انطباق محتويات با مشخصات درج شده روي بسته‌بندي را آزمون مي‌كنيم.

کد خبر 18841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =