۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
شرکت شوکو پارس هم با سرمایه اسمی 650 میلیون تومانی در بازار پایه فرابورس پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، کمیته عرضه شرکت فرابورس در راستای اجرای تبصره ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه با درج نام و پذیرش شرکت شوکو پارس در بازار پایه فرابورس موافقت کرد.

این شرکت با سرمایه 650 میلیون تومانی، از دوم خرداد و به عنوان هفتاد و یکمین شرکت فرابورسی با نماد غشوکو در فرابورس پذیرش شده است.

طبق نظر حسابرس این شرکت، در سرفصل سایر حساب های دریافتی شرکت اصلی شامل 905 میلیون تومان باقیمانده مبالغ پرداختی بابت خرید زمین از شرکت نالیمان به استناد مبایعه نامه تنظیمی مورخ 5 شهریور 82 است که بدلیل اختلافات موجود و عدم ایفای تعهدات فیمابین، علیرغم انقضای زمان پیش بینی شده در مبایعه نامه، پیگیری های شرکت درخصوص تحویل زمین مزبور و نقل و انتقال قطعی آن و یا وصول وجوه پرداختی از این بابت تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده و لذا ذخیره ای معادل مبلغ یاد شده در حسابها منظور شده است.

با توجه به مراتب فوق و عدم ارائه تائیدیه مشاور حقوقی و گزارش مدیریت در خصوص اقدامات انجام شده و نتایج حاصل از آن، آثار احتمالی مربوطه مشخص نیست. مضافا اهمیت انجام پیگیری های لازم در جهت تسویه سایر مطالبات راکد شرکت به میزان حدود 14 میلیارد ریال را که در قبال آن نیز ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در حسابها منظور شده را خاطر نشان می سازد.

همچنین طی سال مالی گذشته دو قطعه زمین (به مساحت 5950 مترمربع واقع در کیلومتر 2 جاده مخصوص کرج) و ساختمان های شرکت بر اساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری و آگهی مزایده عمومی مورخ دوم شهریور 89 و مبایعه نامه 10 دی 89 بمبلغ 79 میلیارد ریال به تنها شرکت کننده در مزایده مربوطه (شرکت رهاورد سازندگی آزادگان) فروخته شده و 56 درصد آن به میزان حدود 44 میلیارد ریال دریافت و انتقال مالکیت سند مذکور منوط به تسویه مابقی اسناد دریافتنی از شرکت رهاورد سازندگی آزادگان (عهده اشخاص ثالث) شده است.

طی سال مالی مورد گزارش (منتهی به 29 اسفند 90) و براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت، خرید و فروش مواد اولیه و بسته بندی و محصولات از طریق شرکت های گروه و براساس ضوابط داخلی شرکت های مذکور صورت گرفته و لذا انطباق عملیات مربوطه با آئین نامه معاملات و مقررات شرکت امکانپذیر نشده است، ضمن اینکه ضرورت عقد قراردادهای لازم در رابطه با موارد فوق در جهت مشخص شدن تعهدات طرفین و مدت و شرایط قرارداد، مورد توصیه و تأکید است. علیرغم اتمام موضوع برخی از قراردادها و تعهدات شرکت، اقدامی در جهت استرداد اسناد تضمینی شرکت نزد دیگران صورت نپذیرفته است.

وضعیت مالیات بر ارزش افزوده شرکت تاکنون توسط مقامات ذیربط مورد رسیدگی قرار نگرفته است. همچنین عوارض و دیون دولتی (انتقالی از سنوات گذشته) در موعد مقرر به مراجع ذیربط پرداخت نشده و شواهدی حاکی از رعایت مفاد مواد 114و 128 اصلاحیه قانون تجارت بترتیب مبنی بر تودیع سهام وثیقه مدیران نزد صندوق و تعیین و آگهی حدود اختیارات مدیرعامل در روزنامه رسمی به این موسسه ارائه نشده است.

کد خبر 19010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =