۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۲
فود پرس - در بازار معاملات آتی نیویورک بهای هر پوند شکر خام برای تحویل در ماه جولای با 4.4 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 19.9 سنت رسید.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار معاملات آتی لندن نیز هر تن شکر خام برای تحویل در ماه آگوست با 2.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل، در قیمت 567.9 دلار معامله شد.به دنبال بروز بارندگی های سیل آسا در مناطق مرکزی و جنوبی برزیل و احتمال کاهش شدید عرضه شکر خام از سوی این مناطق در روزها و هفته های آتی، بهای شکر در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری را تجربه کرد.روز جمعه در بازار معاملات آتی نیویورک بهای هر پوند شکر خام برای تحویل در ماه جولای با 4.4 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 19.9 سنت رسید.در بازار معاملات آتی لندن نیز هر تن شکر خام برای تحویل در ماه آگوست با 2.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل، در قیمت 567.9 دلار معامله شد.بارش های سنگین اخیر در برزیل موجب کند شدن و یا حتی توقف فرآیند برداشت و خرد کردن نیشکر شده است؛ انتظار می رود این وضعیت تا چند هفته بعد ادامه داشته باشد. از طرفی وضعیت نامساعد هوا مشکلاتی را نیز در حمل و نقل نیشکر از مزارع به کارخانه های تولید شکر خام پدید آورده است. کاهش کیفیت نیشکر تولیدی در مزارع نیز از جمله پیامدهای احتمالی این بارندگی شدید است چرا که بعضاً درصد خلوص ساکاروز در نیشکر بر اثر رطوبت بیش از حد کاهش می یابد.
مایکل مک دوگال نایب رئیس ارشد شرکت کارگزاری Newedge در این رابطه می گوید: " کارخانه های فرآوری شکر خام در برزیل که امیدوار بودند با آغاز فصل تازه برداشت نیشکر در اواسط ماه جاری موجودی انبارهای خود را تقویت کنند اکنون شاهد تاخیر بیشتری در برداشت نیشکر از مزارع حاصلخیز کشورشان هستند چرا که جبهه هوای سرد دیگری نیز در حال رسیدن به مناطق مرکزی و جنوبی برزیل است و احتمالاً بارندگی ها باز هم ادامه داشته باشد".
علاوه بر مساله بارش های شدید روزهای اخیر در برزیل، عوامل تکنیکال و عوامل کلان اقتصادی نیز در افزایش قابل توجه بهای شکر نقش داشته اند. شاخص توان نسبی شکر خام در روزهای اخیر به اندازه کافی پایین آمده و سیگنال خرید برای بورس بازان صادر شده است. از طرف دیگر رونق بازار سایر کالاهای اساسی مانند نفت و فلزات نیز تاثیر خود را بر بازار شکر گذاشته است. نزدیک شدن هرچه بیشتر ماه رمضان و افزایش تقاضای خرید فوری شکر از سوی کشورهای مسلمان هم در این روزها مزید بر علت شده است تا بالاخره سرمایه گذاران بازار شکر نیز شاهد روزهای خوبی باشند و امیدوارانه به آینده بنگرند.

کد خبر 19290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =