فود پرس - در برخی از موارد، اجرای استاندارد الزامی است اما درباره پاره ای از محصولات استانداردسازی اجباری نشده و به نحوی اختیاری است.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پاسخ به این سوال که آیا استانداردهای عسل در ایران اجرایی شده، گفت: نمی دانم اجرای استانداردهای عسل در کشور الزامی است یا خیر.
محسن مشکات در گفتگو با سایت دامپزشک افزود: از نظر روال معمول سازمان ملی استاندارد ایران برای تدوین استانداردها وارد عمل می شود و با تشکیل کمیته های کاری نسبت به این مهم اقدام لازم را انجام می دهد.
وی اظهار داشت: با تشکیل این کمیته های کاری از صاحبنظران امر بویژه کسانی که در موضوع دخیل هستند نظیر سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و غیره در این کمیته ها شرکت می کنند.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی خاطر نشان ساخت: در نشست های کاری مختلف، با توجه به استانداردهای بین المللی، استاندارد برای ایران تنظیم می شود.
وی ادامه داد: در مورد عسل، استاندارد ملی وجود دارد اما اجرای استانداردها برای محصولات غذایی متفاوت است.
مشکات گفت: در برخی از موارد، اجرای استاندارد الزامی است اما درباره پاره ای از محصولات استانداردسازی اجباری نشده و به نحوی اختیاری است.
یادآور می شود: جلسات تجدید نظر در استانداردهای عسل از سال 89 در کشور برگزار شده است و در سال گذشته نیز رییس اتحادیه زنبورداران از اجرای استانداردهای عسل در کشور خبرداده بود.
کد خبر 19331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =