کشاورزی> بیزینس ریکوردر با اشاره به اینکه ایران دومین کشور وارد کننده گندم و چهارمین کشور وارد کننده جو از روسیه است، اعلام کرد: به دلیل مسائل تعرفه‌ای، صادرات غلات روسیه امسال کاهش یافته است، حال اینکه ایران امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم باید وارد کند.


به گزارش بیزینس ریکوردر سال گذشته ایران به دلیل افزایش وا ردات دو برابری از روسیه در جایگاه سوم واردات گندم از این کشور قرار گرفت. کشورهای ترکیه و مصر در جایگاه اول و دوم قرار داشتند جایگاه سوم ایران در واردات گندم از روسیه به دلیل افزایش دو برابری واردات در آن سال بود.

همچنین میزان واردات جو از روسیه نیز سال گذشته چهار برابر شد و به رقم 842 هزار تن رسید و به این دلیل ایران در فهرست بزرگترین وارد کنندگان این محصول از روسیه قرار گرفت. در مجموع روسیه 5.3 میلیون تن جو به کشورهای دیگر صادر کرد که نصف این میزان به بیش از 2.6 میلیون تن به کشور عربستان سرازیر شد.

بر اساس این گزارش میزان صادرات غلات روسیه در ماه جولای با کاهش قابل توجهی به 1.5 میلیون تن رسید در حالی که سال قبل از آن 3.16 میلیون تن بود . میزان صادرات گندم روسیه نیز در ماه جولای به یک میلیون تن رسید که سال قبل از آن 2.67 میلیون تن بود.

کارشناسان دلیل کاهش صادرات غلات این کشور را اختلاف مسئولان در وضع تعرفه مناسب برای این محصول می‌دانند.

بر اساس این گزارش مسئولان ایرانی پیش‌بینی کردند که امسال 9 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود که به گفته آنها نیاز 11 میلیون تنی مصرف داخل 2 میلیون تن واردات باید انجام شود.

طی سال‌های گذشته روسیه بزرگترین منبع واردات غلات برای ایران بوده است.

با توجه به مشکلات صادرات غلات و گندم روسیه آیا امسال ایران باید به دنبال مقاصد جدید وارداتی بگردد؟

منبع:فارس
کد خبر 1a1dd8af59e548f699dedccc5b8e1a83

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =