فود پرس - قیمت سویا در بازار جهانی دوباره به روند افزایش خود ادامه داد که دلیل آن افزایش تقاضا برای سویای ایالات متحده بود. باید منتظر ماند و دید در گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده که قرار است امروز منتشر شود تا چه حد از میزان تخمین ذخایر سویا در پایان فصل در این کشور کاسته شده است.

در امریکای جنوبی شرایط آب و هوایی در بسیاری از مناطق مطلوب شده است اما در تمامی مناطق شرایط مساعد نیست. در حالی که در آرژانتین اخیرا بارش باران در مناطق سانتافه، اینترریوز و بوینس آیرس بسیار مناسب بوده است، همچنان وضعیت آب و هوایی در مناطق کوردوبا، لاپامپا بسیار نامطلوب گزارش شده است. تقریبا 27 درصد از کل محصول سویای آرژانتین در سال جاری در منطقه کوردوبا و 3 درصد در منطقه لاپامپا کاشته شده است. بنابراین تحولات آب و هوایی در این مناطق بسیار می تواند بر میزان خروجی و تولید سویای فصل جاری آرژانتین تاثیر بگذارد.
قیمت آتی کنجاله سویا نیز دیروز در بازار CBOT رشد داشت به طوری که قیمت آن برای قراردادهای تحویل دسامبر به 411.60 دلار در هر تن رسید که تقریبا از قیمت روز 1 دسامبر 7.1 درصد بیشتر می باشد. در همین دوره زمانی قیمت دانه سویا 3.2 درصد بیشتر شده در حالی که قیمت روغن سویا در حدود 1 درصد کاهش یافته است.
باوجود افزایش شدید تولید جهانی سویا و رشد منابع آن در فصل جاری، میزان روغن کشی سویا و تولید و صادرات کنجاله سویا به حدی نیست که بتواند پاسخگوی نیاز جهانی باشد این موضوع باعث شده که قیمت آتی کنجاله سویا به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. در روزهای آینده ما گزارشی را منتشر خواهیم کرد که در آن به تفضیل در مورد چشم انداز تولید و صادرات کنجاله سویا صحبت خواهیم کرد.
کد خبر 1cb71598ca504665b00ee4ed7ff9f0d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =