معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به یکی از انواع تقلب در مواد غذایی که مخلوط کردن مواد تقلبی به مواد غذایی است, تقلب در افزودن روغن های جانشین کره کاکائو به جای کره کاکائو را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سمیره صباح معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تقلبات در مواد غذایی به شکل های مختلف صورت می گیرد؛ یکی از مهمترین آنها را مخلوط کردن مواد تقلبی به مواد غذایی به قصد سوء استفاده عنوان کرد.

صباح همچنین با اشاره به تقلب در افزودن روغن های جانشین کره کاکائو به جای کره کاکائو با دیگر روغنهای گیاهی گفت: هدف از این تقلب کسب سود بیشتر است چر اکه به دلیل قیمت بالا ی کره کاکائو، در صورت استفاده از ماده اصلی حاشیه سود کاهش می یابد

وی تصریح کرد: وجود مشکلاتی مثل فروش چربیهای با کیفیت پایین و نیز امکان بازیابی چربی از مواد زائدی چون پوسته کاکائو ممکن است تولید کنندگان را نسبت به تقلب این ماده ترغیب کند کما اینکه انجام فرآیندهای مختلفی نظیر بوگیری، تصفیه وجزء به جزء سازی می تواند موجب تغییر در ترکیب این چربی شود.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  با تاکید بر ضرورت ابداع و استفاده از روشهای قابل اعتماد و صحت بالا برای شناسایی سایر روغن و چربی ها با توجه به مصرف بالای کره کاکائو در صنایع غذایی کشور،  یکی از مهمترین روشهای شناسایی این نوع تقلب را تعیین یک نوع چربی بنام تری اسیل گلیسرید برشمرد. 

 صباح در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت فراوردههای غذایی پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.


کد خبر 1ec4558bb1c64b8e84bb0bb8ddc84d91

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =