با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان موج گرانی انواع مواد غذایی بویژه گوشت ، میوه و سبزیجات بازار امارات را فرا گرفته است.

قیمت انواع میوه از اول ماه رمضان در بازارهای محلی امارات بیش از صددرصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، در زمان حاضر یک صندوق 10 کیلوگرمی گوجه فرنگی به 30 درهم ( 8 دلار و 20 سنت ) رسیده ، در حالی که قیمت آن قبل از ماه رمضان 12 درهم بود.
به گفته فعالان بازار امارات یک صندوق 'انبه ' که قیمت آن قبل از ماه رمضان 25 درهم بود، هم اکنون به 50 درهم ( 13 دلار و 66 سنت ) رسیده است .
در همین حال قیمت انواع گوشت گاو و گوسفند از اوایل ماه مبارک رمضان بیش از 10 درهم ( 3/3 دلار ) افزایش داشته است .
برخی منابع بازار امارات این گرانی را ناشی از بالا رفتن میزان تقاضا نسبت به عرضه عنوان کردند، اما مسوولان وزارت اقتصاد امارات علت این امر را احتکار و گرانی خود سرانه تاجران می دانند .
به گفته ' هاشم النعیمی ' یک مسوول وزارت اقتصاد امارات ، در عملیات بازرسی این وزارت از بازار، احتکار بی رویه انواع مواد غذایی و میوه از سوی تجار مشاهده شده است .
وی گفت: همزمانی فرا رسیدن ماه رمضان و تعطیلی هفتگی موجب بالا رفتن میزان خرید مردمی از بازار شده که این امر بازرگانان عمده فروش را به سواستفاده از موقعیت بازار و افزایش قیمت ها تشویق کرد.
اما 'عثمان صالح الفلاحی' مسوول بازرسی بازارهای شهرداری ابوظبی در این خصوص معتقد است: نبود بازرس کافی موجب گرانی سرسام آور قیمت ها شده است .
وی گفت: اعزام گروه های بازرسی به میزان کافی جهت پوشش بازارها موجب بازدارندگی افزایش بی رویه قیمت ها از سوی تجار عمده فروش و نیز دکان داران خرده فروش می شود.

کد خبر 20120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =