معاون بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح جزئیات تخلفات کم‌فروشی واحدهای تولیدی گفت: حبوبات و غلات با 7 میلیارد و 781 میلیون و 388 هزار و 43 ریال در جایگاه اول بیشترین ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل شده، قرار گرفته است.

مجتبی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد کنترل و پایش کمیت و کیفیت کالاهای بسته‌بندی گفت: این طرح با هدف پایش بازار کالاهای بسته‌بندی شده به طور همزمان با همکاری و هماهنگی دیگر دستگاههای مرتبط در سراسر کشور انجام شد که در آن، کنترل حجم، وزن و نوع بسته‌بندی کالاها  مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، به تازگی مشاهده شده که برخی از واحدهای تولیدی به دلیل اجتناب از افزایش قیمت کالاها، اقدام به کم‌فروشی در محصولات تولیدی خود کرده‌اند که بر این اساس مقرر شد بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت قیمت، وزن محصولات تولیدی، کیفیت بسته‌بندی و کیفیت مواد اولیه کالاهای بسته‌بندی شده از سوی واحدهای تولیدی و توزیعی را مورد بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: از آغاز این طرح تاکنون< بازرسان بر نحوه فعالیت 179 هزار و 382 واحد صنفی و صنعتی نظارت داشته و 20 هزار و 580 فقره پرونده تخلف به ارزش 102 میلیارد و 319 میلیون و 729 هزار و 78 ریال تنظیم شده و متخلفان به ادارات کل تعزیرات حکومتی سراسر کشور جهت سیر مراحل قانونی معرفی شده‌اند.

به گفته فراهانی، در اجرای این طرح تاکنون، بیشترین بازرسی انجام گرفته با 26 هزار و 278 مورد مربوط به غلات و حبوبات بسته‌بندی شده بوده است و همچنین این گروه کالایی با 7 میلیارد و 781 میلیون و 388 هزار و 43 ریال در جایگاه اول بیشترین ارزش پرونده‌های تشکیل شده قرار گرفته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل قیمت‌ها، رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، با هدف افزایش رضایت عمومی در سراسر کشور با جدیت دنبال می شود.

فراهانی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، گزارشهای واصل شده به 16 هزار و 529 مورد رسیده است که در اسرع وقت تمام شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کد خبر 20378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =