صنایع غذایی> رییس جمهوری پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع، با تبریک دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، به همه ملت ایران، گفت: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دهه فجر امسال صدها و هزارها طرح در سراسر کشور افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر روحانی افتتاح پالایشگاه غلات زر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود که محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند. 
رییس‌ جمهوری اظهار داشت: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود 40 درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع 6 هزار و 500 اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
دکتر روحانی تأکید کرد: تأسیسات و بنیان‌های دانش بنیان که می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه پالایشگاه غلات زر توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود، شاهد یک حرکت خوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم بود.

رییس جمهوری همچنین در بازدید از بخش های مختلف گروه صنعتی پژوهشی زر با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند اقدامات و فعالیت های پالایشگاه غلات زر قرار گرفت.
همچنین  در این مراسم ، توسط رییس جمهوری کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح زرکام ( تولید بیسکوئیت، کلوچه، شیرینی های غیر آردی و شکلات) بر زمین زده شد.
این پالایشگاه با اتکاء به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود و نیز صدها واحد صنعت غذایی و دارویی کشور را پالایش و فراهم آورد.
نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری و دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه می‌باشد که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابتی ایران را در بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد داد.
پالایشگاه غلات زر با وجود مخازن (سیلوهای) نگهداری غلات تعبیه شده در محل کارخانه (به ظرفیت یک میلیون تن) و مخازن (سیلوهای) اختصاصی بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور به صنایع مصرف کننده در بحث پیوستگی تأمین مواد اولیه اطمینان خاطر می بخشد.
محصولات زرفروکتوز با تأکید بر سه مزیت کیفیت، سلامت و صرفه اقتصادی وارد بازار شده وارتقای سلامت مصرف کننده و افزایش کیفیت محصولات تولیدکنندگان را هدف قرارداده است.
نخستین خروجی این کارخانجات،  شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت همچون انواع شربت ذرت غنی از فروکتوز ، انواع شربت گلوکز و انواع نشاسته است.
هزینه نگهداری و انبار پایین و عدم اتلاف محصول طی دوره نگهداری، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن درمقایسه با شکر و مشتقات ساکارز، استفاده موثر از زمان، نیروی کار وانرژی به ‏دلیل حذف مراحل تصفیه وپخت شکر، داشتن خلوص بسیار بالا درمقایسه با سایر قندها، عدم آلودگی میکروبی و توزیع استریل (اسپتیک)آن و عدم انجام واکنش‏ اینورسیون و پایداری بیشتر محصول طی انبارداری از مزایای عمومی و اقتصادی تولیدات "زرفرکتوز" است.














_




کد خبر 2038e4b3e223494080ee227645d138f1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    با عرض ادب واحترام سلام جناب آقای دکتر روحانی،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال نامزد بودم تا تیرماه امسال عقد کردم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری بلد نیستم ضامن برای وام ازدواج هم ندارم بخاطر که درآمدم کم. تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷،شماره عابر بانک رفاه(۵۸۹۴۶۳۱۵۳۵۹۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی. تو راخدا کمکم کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم