صنایع غذایی> اقتصاد غذا - در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مرکز دانش بنیان زر به عنوان مرکز پژوهشی، صنعتی و معدنی برتر کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، در این جشنواره مرکز دانش بنیان زر که با هدف پیوند علم و صنعت در گروه صنعتی و پژوهشی زر شکل گرفته است، موفق شد با کسب امتیاز از شاخص های ارزیابی چون واحد پژوهشی پویا، پروژه های تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی، انتشار کتب و مقالات، پروانه پژوهشی فعال و حضور افراد متخصص و با تحصیلات عالی و... عنوان مرکز پژوهشی برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

این مرکز با ارائه کتب و مقالات علمی، همکاری با واحدهای دانشگاهی و مراکز علمی چون انستیتو تحقیقات تغذیه ایران درصدد کوتاه کردن فاصله صنعت و دانشگاه برآمده است.

مدیرعامل هلدینگ زر در خصوص فعالیت های مرکز دانش بنیان زر گفت: «شرط اصلی موفقیت صنعت، همگرایی و نزدیکی آن با مقوله دانش است. به واقع بدون پیوند و تعامل بین این دو نمی توان انتظار پیشرفت را داشت. از این رو لازم است در کنار انجام فعالیت های تولید، به تحقیق و توسعه اهتمام جدی مبذول گردد.»

محسن امینی افزود: « گروه صنعتی و پژوهشی زر در طول حیات خود همواره به فعالیت ‏های تحقیقاتی اهتمام ویژه ‏ای داشته، در همین حال نیز از امر آموزش نیروی انسانی غافل نبوده و دانشگاه علمی و کاربردی زر را با هدف تربیت نیروهای انسانی کارآمد و دانش محور راه ‏اندازی و پروانه تأسیس مرکز پژوهش ‏های دانش بنیان را دریافت نموده است. این مرکز مأموریت داشته و دارد برنامه ‏ها و طرح ‏های پژوهشی گسترده‏ ای را با همکاری مراکز آموزش عالی معتبر داخلی و بین‏ المللی در تمامی حوزه های مرتبط با صنعت غذا به ویژه فرآوری غلات، تعریف و به مرحله اجرا درآورد.»

وی خاطر نشان کرد: «نتایج مطالعاتی و تحقیقاتی مرکز دانش بنیان زر شکل گیری و احداث نخستین پالایشگاه غلات کشور را نیز پایه ریزی کرده و امروز محصولات این پالایشگاه در مسیر فتح بازارهای بین المللی است.
کد خبر 27226335c89e493db0ca827b11e0e47f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =