طرح ورود یک وعده غذای ماکارونی به مدارس، مراکز آموزشی و مراکز نظامی از سوی انجمن علمی علوم و فناوری غلات ارایه می‌شود تا مصرف سرانه افزایش یابد.
مهندس احمد صادقیان، مدیرعامل «تک ماکارون» در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات از کارخانه «تک ماکارون» گفت: «تک ماکارون» به عنوان نخستین واحد تولیدی مدرن و پیشرفته به همت یک گروه چهار نفره (کرمانیان، میثمی‌فرد، کرمانشاهی و صادقیان) راه‌اندازی شد و تاکنون با آخرین فناوری روز دنیا اقدام به تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه «تک ماکارون» ظرفیت تولید روزانه 400 تا 450 تن انواع ماکارونی بلند و فرمی را دارد و به طور متوسط با 70 تا 80 درصد ظرفیت تولید می‌کند، خاطرنشان ساخت: از سال 82 کارخانه آرد فوق مدرن با ماشین‌آلات سوئیس در کارخانه نصب شده و روزانه یکهزار تن گندم وارد کارخانه می‌شود.
وی یادآور شد: «تک ماکارون» نخستین شرکت ایرانی است که از استرالیا گندم کیفی وارد کشور کرده و هم‌اکنون نیز درصدد وارد کردن یک خط تولید 30 تنی دوکاره ویژه آرد نرم و سخت هستیم.
صادقیان گفت: مصرف سرانه نان هم‌اکنون در کشور 120 کیلوگرم است که به راحتی می‌توان آن را به سمت ماکارونی که ارزان‌تر و مغذی‌تر است، هدایت کرد.
مدیرعامل «تک ماکارون» افزود: هم‌اکنون مصرف سرانه بیسکویت در کشور 10 کیلوگرم است و این مساله به خوبی نشان می‌دهد که مصرف سرانه ماکارونی قابل افزایش است.

منبع: اقتصاد سبز
کد خبر 20410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =