ريیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران از تشکیل کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار ايسنا، عبدالرضا بیگناه در جلسه انجمن ملی عسل افزود: متاسفانه تولید و توزیع عسل ناسالم و تقلبی محدود به یک استان و منطقه نیست و سودجویان و منفعت‌طلبان در سطح کشور با توزیع عسل نامرغوب، فعالان و دلسوزان این صنعت را دچار چالش کرده‌اند و اگر راهکار اساسی اندیشیده نشود این صنعت همچنان به افول خود ادامه خواهد داد.

 

او بیان کرد: اگر مسوولان برای تشکیل این کمیسیون همت کنند، دست عده‌ای سودجو از این صنعت کوتاه خواهد شد و به تولید عسل با کیفیت و مرغوب نیز کمک شایانی خواهد شد.

 

بیگناه اظهار کرد: اگر می خواهیم صنعت زنبورداری زنده بماند و عسل سالم و با کیفیت تولید شود باید تولیدکنندگان و زنبورداران حمایت واقعی شوند.

 

رئیس انجمن ملی عسل ایران هدف از تشکیل این انجمن را حمایت از زنبور و زنبورداری اعلام کرد و گفت: تلاش اصلی انجمن، توسعه زنبورداری به صورت حرفه‌يی و کمک به توسعه عسل با کیفیت بالا جهت تامین نیازهای داخلی و صادرات خواهد بود.

 

بیگناه با یادآوری شهرت جهانی عسل ایران گفت: برای رساندن عسل ایران به جایگاه واقعی خود، بخش دولتی باید حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان عسل داشته باشد.

 

وي از برگزاری همایش عسل در مهرماه سالجاری در اردبیل خبر داد و افزود: در این همایش از 208 تعاونی و18 اتحادیه و همچنین اساتید و کارشناسان مجرب و فعالان صنعت زنبورداری دعوت بعمل خواهد آمد
کد خبر 20728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =