فود پرس -  فهرست اقلام و کالاهایی که براساس ماده (37) قانون برنامه پنجم تبلیغ آنها ممنوع است، اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت در این باره توضیح داد: تبلیغ غلات حجیم شده، نوشابه‌های گازدار شامل انواع کولاها اعم از معمولی و رژیمی، نوشابه‌های گازدار طعم‌دار رنگی و بی‌رنگ و نوشابه‌های انرژی‌زا، چیپس و داروها و تبلیغ خدمات سمپاشی بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است.
وی افزود: تبلیغ خدمات آرایشی ماننده برنزه کردن با دستگاه‌های سولاریوم، کاشت مو و ناخن، خالکوبی و امثال آن و خدمات مشاوره تغذیه ماننده روش‌های لاغری و چاقی، داروهای لاغری، مکمل‌های چاقی، خدمات و اقدامات مداخله‌ای برای افزایش قد و خدمات بدنسازی بدون مجوز وزارت بهداشت هم از این پس ممنوع است.
شریعتی گفت: استخرها و مراکز تفریحی آبی و خدمات و کالاهای گندزدایی و ضدعفونی‌کننده آب و محیط بدون مجوز وزارت بهداشت هم مشمول ممنوعیت تبلیغات هستند.
وی گفت: تبلغ اقلام و کالاهایی که مصرف آنها مبین نمایش رفتارهای پرخطر است مانند مصرف فست‌فودها و فرآورده‌های غذایی صنعتی و استعمال دخانیات اعم از قلیان و سیگار نیز ممنوع است و نمایش استعمال و مصرف این کالاها و اقلام در رسانه‌های عمومی باید به شکل انحصاری محدود به نقش و کاراکترهای منفی بوده و جنبه تبلیغاتی نداشته است.

کد خبر 21221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =