مدیرکل استاندارد استان تهران از شناسایی و توقیف چند واحد تولید قند کله‌ای و شکسته غیراستاندارد در بازار تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسلم بیات با اشاره به نام تجاری قندهای غیراستاندارد جمع‌آوری شده گفت: بازرسان و کارشناسان این اداره کل با همکاری ماموران انتظامی در امر بازرسی، واحدهای تولیدی قند کله‌ای و شکسته غیراستاندارد با نامهای تجارتی سیوند، دادگر، نام آوران ، شیلر و صدف را شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: قندهای غیراستاندارد فوق به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و ممانعت از انجام بازرسی جمع‌آوری و توقیف شدند.

وی ضمن هشدار به مصرف‌کنندگان درباره مصرف نکردن این نوع کالا متذکر شد: فرآورده فوق مشمول استاندارد اجباری است و مطابق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین از توقیف چیپس غیراستاندارد با نام تجاری شهران خبر داد.

بیات گفت: در راستای بازرسی به عمل آمده از محل عرضه فرآورده چیپس با نام تجاری شهران واقع در خیابان جیحون مشخص شد که واحد تولیدی شهران بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد مبادرت به تولید و عرضه چیپس با درج نشان استاندارد کرده است.

وی اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان این اداره کل با مراجعه به واحد تولیدی شهران واقع در شهرک صنعتی صفادشت کلیه محصولات تولید شده در این مرکز را توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: پروانه واحد تولید فوق در سال 1388 ابطال شده و تاکنون نیز نسبت به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام نکرده است.

کد خبر 21320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =