فود پرس - معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: دستورالعمل نظارت و کنترل محصولات سالم ،به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد.
محمد جواد سروش اظهار داشت: دستورالعمل نظارت و کنترل محصولات سالم برای تولید محصول سالم و ارگانیک با اولویت سبزی، صیفی و میوه‌هایی که تازه‌خوری دارند تدوین شده است.
معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات‌ ادامه داد: کنترل روند اجرای کار در مزرعه و کنترل میزان باقیمانده سموم از تولید تا زمان عرضه نیز در این دستورالعمل آمده است.
سروش افزود: کشاورزانی که براساس آئین‌نامه و دستورالعمل محصول خود را تولید کنند تاییدیه محصول گواهی شده به آنها داده می‌شود.
وی با بیان اینکه این دستورالعمل تحت نظارت و آموزش کارشناسان سازمان حفظ نباتات است، ‌گفت:‌ در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش 4هزار و 500 شبکه مراقبت بخش خصوصی است و اعتبار آنها نیز تخصیص یافته است.
معاون مبارزه با سازمان حفظ نباتات‌ ادامه داد: این میزان اراضی با نظارت شبکه‌های مراقبت تولید می‌کنند و در پایان در صورتی که باقیمانده سموم و استانداردهای دیگر را داشته باشند، محصول گواهی‌شده به آنها اعطا می‌شود.
سروش گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به سازمان استاندارد برند محصول سالم را دریافت کنند.وی افزود: در حال حاضر برند محصول سالم توسط چندین شرکت معتبر تهیه شده از سوی سازمان استاندارد عرضه می‌شود.
معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات این دستورالعمل را در جهت تولید محصول سالم و ارگانیک خواند و گفت: اجرای این دستورالعمل باعث کاهش میزان باقیمانده سموم، کود، فلزات سنگین در گیاه می‌شود.

کد خبر 21355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =