معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تغییرات جدید در ثبت سفارش واردات کالاها خبرداد و گفت: در مورد محصولات کشاورزی، سقفی معادل نیاز بازار، آن هم با نظر مستقیم وزارت جهادکشاورزی در نظر گرفته شده و واردات بیش از آن ممنوعیت خواهد داشت.

حمید صافدل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با همکاری و تعامل مناسبی که میان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صورت گرفته است، امکان واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، به حداقل رسیده ، این در شرایطی است که در مورد واردات گوشت نیز چنین روندی حاکم شده است؛ به این معنا که تامین کسری بازار و حمایت از تولید داخلی همزمان با هم پیگیری می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سایت ثبت‌سفارش کالاها بدون دلیل و منطق بر روی ثبت سفارش کالاها باز نیست و در مورد محصولات کشاورزی نیز سقفی معادل نیاز بازار آن هم با نظر مستقیم وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است و واردات بیش از آن ممنوعیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس، از مجموعه‌ای از اتفاقات همچون مراجعه به بازار خارجی به منظور تامین نیازی فراتر از نیاز داخل کشور و نیز برهم خوردن بازارهای جهانی جلوگیری شده است.

به گفته صافدل، معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تدابیری اندیشیده است، به این معنا که با توافق وزارت جهاد کشاورزی، سقف واردات مورد نیاز مشخص شده و با هماهنگی گروه وارد کنندگان مواد پروتئینی نیز در سقف زمانی مشخص، به گونه‌ای ثبت سفارش گوشت انجام می‌پذیرد که هم به تولید داخلی صدمه‌ای وارد نشود و هم در مقطع زمانی مشخص، ذخیره لازم در سردخانه‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تخصصی شدن واردات یکی از اقداماتی است که می‌تواند از ایجاد هرج و مرج در بازارهای خارجی و همچنین وارد شدن آسیب به تولیدکنندگان داخلی جلوگیری کند.

کد خبر 21359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =