مدیر کل امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور گفت: بازار لبنیات در ثبات کامل است و علوفه‌ دامداران هم به موقع می‌رسد، اگر کسی خلاف آن را دید، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبری در تاریخ 23 آبان 91 با عنوان «توافقنامه سه جانبه اجرا نمی‌شود/احتمال توقف شیر 930 تومانی» در فارس منتشر شد که امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است.

در این توضیحات آمده است: امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور به عنوان دستگاه مسئول پیگیری امور مربوط به شیر و محصولات لبنی ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کند، براساس توافق انجام شده با اتحادیه مرکزی دامداران ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، صرفا کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های لبنی در قبال قرارداد منعقده با دامداران که به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیده است، می‌توانند با ارایه چک مدت‌دار(حداکثر 2 ماهه) نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کنند.

در ادامه تصریح شده است: چنانچه خارج از تفاهم انجام شده با تشکلهای صنفی مذکور، اتحادیه دامداران هر استان و اعضای تحت پوشش متقاضی خرید مستقیم نهاده باشند لازم است با رعایت ضوابط معمول شرکت پشتیبانی امور دام پس از تامین وثایق معتبر و با ارایه چک و سفته جهت خریدهای اعتباری، نهاده‌های دامی را از شرکت نامبرده دریافت نمایند.

در ادامه آمده است: با توجه به مراتب یاد شده کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی برای خرید نهاده ملزم به ارایه سفته نیستند، تا هزینه‌های مترتب بر آنها را در قیمت تمام شده نهاده منظور و وجه آن را از دامداران دریافت نمایند.

در این توضیحات تاکید شده است: قیمت هر کیلوگرم سبوس درب کارخانه‌های تولید‌کننده آرد بدون احتساب هزینه‌های تبعی(کیسه ـ سردوزی) 250 ریال می‌باشد و در صورت انعکاس هر گونه گزارشی مبنی بر وقوع گران فروشی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها با متخلفان در کوتاهترین زمان برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین در ادامه آمده است: نحوه پرداخت وجه شیر به دامدار براساس تفاهم طرفین یعنی دامدار و کارخانه که در متن قرارداد آنها قید می‌‌شود، خواهد بود.

در ادامه تاکید شده است: هیچ‌گونه مشکلی در تامین و تحویل نهاده‌های دامی در چارچوب توافقات قبلی  وجود ندارد و اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های لبنی و دامداران در زمینه خرید شیر خام، تحویل نهاده‌های دامی و رعایت قیمت محصولات لبنی نرخ‌گذاری شده از روند مطلوبی برخوردار است و موجب ثبات شبکه کالاهای لبنی شده است.

در ادامه تاکید شده است: برای جلوگیری از ایجاد التهاب کاذب در صورت مشاهده هر گونه رفتار سلیقه‌ای و خارج از توافقات انجام شده، از سوی متصدیان ذیربط در استانها مراتب را با قید آدرس دقیق برای پیگیری‌های مربوطه منعکس نمایید.

کد خبر 21620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =