مشکل سیلوداران حل نشده و علی رغم افزایش ظرفیت سیلوها به 4 میلیون تن هنوز بخشی از گندم در انبارها به صورت سنتی نگه داری می شود.

عباس رجایی،رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار "فود پرس" ضمن بیان مطلب فوق افزود: دولت قول داده که مشکل سیلوداران را حل کند و فعلا صدایی از سیلودران درکمیسیون کشاورزی بلند نشده و برداشت ما این است که بخشی از مشکلات سیلوداران حل شده است.

وی با بیان اینکه دولت واردات 7 میلیون تن گندم درسال جاری برنامه ریزی کرده است گفت: البته این میزان گندم هنوز وارد کشور نشده است اما قرار است که تا پایان سال به این میزان واردات برسیم.

عباس رجایی خاطرنشان کرد: میزان خرید گندم کشاورزان از سوی دولت 2 میلیون تن است و این نشان می دهد که اگر قیمت خرید تضمینی اصلاح می شد نیازی به واردات گندم نبود اما متاسفانه دولت در این باره توجهی به به نظرات مردم، کشاورزان و مجلس نکرد.

نماینده مردم اراک وکمیجان درمجلس شورای اسلامی میزان گندم تولیدی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی را 14 میلیون تن عنوان کرد و گفت: ما به رقم 14 میلیون تن قایل نیستیم و با توجه به خشکسالی میزان تولید 10 تا 12 میلیون برآورد می شود که از این میزان 2 میلیون تن از کشاورزان خریداری شد.

 

 

کد خبر 21669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =