با یک جا جمع کردن فعالیت‌های وارد کنندگان و صادر کنندگان در مرکز مبادلات ارزی، این اطلاعات می‌تواند به راحتی مورد دستبرد تحریم کنندگان قرار گیرد.

هوشنگ فاخر، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صدور بخشنامه‌های اخیر مبنی بر ممنوعیت صادرات و واردات اظهارکرد: نباید سیاست‌هایی اتخاذ شود که به صادرات ما ضربه بزند.

وی با اشاره به کاهش صادرات نفتی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ارز کشور می‌تواند از طریق همین صادرکنندگان تامین شود. وقتی به شکلهای مختلف ترمزهایی جلوی فعالیت صادر کنندگان گذاشته شود، می‌تواند به فعالیت‌های تجاری و مبادلات ارزی ما صدمه وارد کند.

عضو اتاق ایران ادامه داد: مرکز مبادله ارزی به این دلیل که اطلاعات فعالیت‌های تجاری ما را در یک جا قرار می‌دهد و این اطلاعات بسیار راحت می‌تواند مورد دستبرد تحریم کنندگان قرار گیرد جای نگرانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار فعالیت‌های تجاری صادر کنندگان و وارد کنندگان در مرکز مبادلات ارزی وجود دارد، بیان کرد: تحریم کنندگان می‌توانند به راحتی دریابند که واردات از کدام کشور انجام شده یا صادرات به کدام کشورها انجام می‌شود و نحوه مبادلات آنان نیز به راحتی فاش می‌شود.

فاخر تصریح کرد: ارز صادر کنندگان تا زمانی که این قوانین و محدودیت‌ها به وجود نیامده بود به راحتی می‌توانست در اختیار وارد کنندگان قرار گیرد.

عضو اتاق ایران در پایان گفت: تغییرات زیاد در قوانین و تعدد صدور بخشنامه‌ها خطر جدی برای صادرات به حساب می‌آید و به صلاح صادرکنندگان است که فعلا صادرات را متوقف کرده و اجناس خود را فقط در بازارهای داخلی به فروش برسانند.

کد خبر 21828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =