رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: کامیون‌های حامل کالای صادراتی با اولویت از گمرک ترخیص می‌شوند.

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد معطلی کامیون‌های حمل کالا پشت مرزهای کشور  گفت: البته کامیون‌های حامل کالای صادراتی در اولویت از گمرکات ترخیص می‌شوند.

وی افزود: معطل شدن کامیون‌ها در پشت درب گمرک مرزها بستگی به تعداد کامیون و ظرفیت گمرک و همچنین بستگی به ساعت کار گمرک طرف مقابل دارد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: در برخی از مرزها گمرک کشور همسایه ظرفیت پذیرش 200 تا 250 کامیون در روز را دارد، مثلا در گمرک سرخس روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰کامیون ترخیص و مبادله می‌شوند که اگر تعداد بیشتری از کامیون‌ها وارد این گمرک شود، طبیعی است که صف تشکیل می‌شود.

وی افزود: گاهی کامیون‌ها در طی زمان وارد گمرک شده و بلافاصله بعد از انجام عملیات گمرکی ترخیص می‌شوند.

معمارنژاد تأکید کرد: بحث صادرات در اولویت است و کامیون‌های کالای صادراتی پشت مرز معطل نمی‌شوند و اکثر کامیون‌های معطل شده مربوط به کامیون‌های ترانزیتی است، وگرنه کامیون کالای صادراتی با اولویت ترخیص می‌شود.

معمارنژاد افزود: بسته به ظرفیت مرز و گمرکات دو طرف، گاهی کامیون‌ها تا یک روز معطل می‌شوند، اما گاهی کامیون‌ها به تدریج وارد گمرک شده و اصلا معطلی ندارند.

معمارنژاد افزود: مرزهای زیادی در ایران با کشورهای همسایه وجود دارد، مثلا 3 گمرک مرزی با ترکیه، 5 گمرک مرزی با عراق، 3 گمرک مهم با افغانستان و تعدادی مرزهای خرده نیز با این کشور وجود دارد، 4 گمرک با ترکمنستان ، 3 گمرک با آذربایجان، و 4 گمرک مرزی با پاکستان وجود دارد.

کد خبر 21957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =