در حالی که بیش از 80 هزار تن گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده، میزان قابل توجهی از ذخیره‌سازی گوشت قرمز به دلیل کسری در تولید داخل از محل واردات انجام شده است.

علی پورکاوه، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت ذخیره‌سازی میوه، مرکبات، گوشت مرغ و گوشت قرمز با بیان مطلب بالا اظهار کرد: ذخیره‌سازی میوه و مرکبات مشابه سنوات گذشته انجام شده و برنامه‌ریزی آن از فصل برداشت میوه‌ها آغاز شده بود.

وی درباره‌ی اهداف ذخیره‌سازی میوه و مرکبات خاطر نشان کرد: حمایت از تولید در فصل برداشت و حمایت از مصرف‌کنندگان در زمان عرضه جزو اصلی‌ترین اهداف ذخیره‌سازی بوده است.

پور‌کاوه با بیان این‌که ذخیره‌سازی میوه و مرکبات شب عید از خرداد‌ماه آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از این‌رو به منظور تنظیم بازار شب عید 65 هزار تن پرتقال و 35 هزار تن سیب ذخیره‌سازی شده‌ است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار با تاکید بر این که مبادی تامین و توزیع در این فرآیند به یکدیگر متصل شده‌اند، خاطر نشان کرد: تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان در حوزه ذخیره‌سازی تامین و توزیع، بخش خصوصی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها هستند و دولت سعی در کمترین دخالت در موضوع ذخیره‌سازی را دارد.

وی ادامه داد: مکانیزم ما برای حمایت از تولید، توسعه انبار‌ها و مکانیزم نگهداری مرکبات و سردخانه‌ها و صنایع بسته‌بندی در راستای تنظیم بازار شب عید بوده و از جمله دستاورد‌های ما در طی چند سال ذخیره‌سازی بوده است.

پورکاوه با بیان این‌که در پایان سال توزیع انجام می‌شود خاطر نشان کرد:‌از این رو توزیع، حمل‌ونقل و هماهنگ‌سازی با سایر دستگاه‌های ذیربط از همان زمان آغاز ذخیره‌سازی شروع شده است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار گفت: سنوات قبلی قابل توجه است و امکان سهولت کالا‌رسانی در سراسر کشور وجود دارد. مثل ذخیره‌سازی گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن نباتی و برنج که با توجه به نیاز هر استان و شرایط تقاضای کالا در هر ماه در سراسر کشور انجام شده است.

وی درباره‌ی ذخیره‌سازی گوشت و مرغ تصریح کرد: ذخایر گوشت مرغ بیشتر از محل تولید داخل اتفاق افتاده و ذخیره‌سازی بیش از نیاز در ایام خاص انجام شده است.

او با بیان اینکه تنظیم بازار با هدف توسعه و افزایش تولید و کمک به آن است، درباره‌ی میزان ذخیره‌سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز بیان کرد: از آنجایی که ما ماهانه با مازاد 20 هزار تن از تولید گوشت مرغ مواجه هستیم، این 20 هزار تن ذخیره شده و در حال حاضر بیش از 80 هزار تن مرغ ذخیره‌سازی شده است.

وی در پایان درباره‌ ذخیره‌سازی گوشت قرمز با تاکید بر این‌که ذخیره‌سازی گوشت قرمز بیشتر از محل واردات بوده است، افزود: ذخیره‌سازی قابل توجهی نیز در زمینه‌ی گوشت قرمز عمدتا از محل واردات داشته‌ایم، زیرا گوشت قرمز در تولید داخل با کسری مواجه شده است.

کد خبر 22055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =