۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

مشاور انجمن صنایع لبنی درباره افزایش احتمالی قیمت شیرخام هشدار داد.

حسین چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که زمزمه‌هایی درباره افزایش 60 تا 100 تومانی قیمت هر کیلو شیرخام در استان خراسان رضوی شنیده می‌شود، افزود: ما در این مورد به مسوولان هشدار می‌دهیم چرا که در صورت افزایش قیمت شیرخام در یک استان این افزایش به سایر استان‌ها نیز سرایت می‌کند.
 
وی افزود: استان خراسان رضوی جزو استان‌های بزرگ تولیدکننده شیرخام است و افزایش قیمت در آن می‌تواند تاثیر زیادی روی بازار کل کشور بگذارد.
 
مشاور انجمن صنایع لبنی با اشاره به این‌که حدود یک سال است که تلاش شده تا قیمت شیرخام تثبیت شود، افزود:‌ هم‌اکنون قیمت شیرخام کیلویی 960 تا 970 تومان بوده و طی دو سه ماهه اخیر نیز بازار لبنیات در آرامش نسبی به سر برده است.
 
چمنی گفت:‌ طبق وعده مسوولان قرار است قیمت لبنیات تا فروردین 92 در صورت تثبیت هزینه‌های تولید تغییری نکند اما شنیدن زمزمه‌های افزایش قیمت شیرخام در استان خراسان رضوی نگران‌کننده است.
 
او با اشاره به سهم 70 درصدی شیرخام در هزینه تولید شیر در پاسخ به این سوال چرا که بحث افزایش قیمت شیرخام در استان خراسان رضوی مطرح شده است؟ گفت:‌ این موضوع را باید از اتحادیه دامداران استان خراسان رضوی پرسید.
 
مشاور انجمن صنایع لبنی همچنین درباره اخبار مطرح شده مبنی بر خودداری کارخانه‌های صنایع لبنی از خرید شیرخام تولیدی دامداران توضیح داد: نخریدن شیرخام دامداری‌ها توسط کارخانه‌های لبنی عمدی نیست بلکه به این دلیل بوده که فروش محصولات لبنی در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم پایین آمده است و کارخانه‌های لبنی نیز در چنین شرایطی چاره‌ای جز کاهش خرید شیرخام ندارند.
 
وی افزود: در سال جاری تنها حدود 5500 تن شیرخشک وارد کشور شده که معادل تنها یک تا دو روز کل شیر تولیدی کشور است بنابراین ادعای واردات گسترده شیرخشک در سال جاری صحت ندارد.

 

کد خبر 22574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =