۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۵

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت پرتقال و موز در بازار، گفت: تعزیزات با 4 هزار دلالی که در میادین میوه و تره بار فعالیت می کنند، مقابله کند تا قیمت میوه کاهش یابد.

 

حسین مهاجران در گفتگو با مهر درباره افزایش 150 تومانی قیمت پرتقال در هر کیلوگرم گفت: اتمام فصل پرتقال‌های درختی باعث شده است که پرتقال‌های انبار شده به بازارعرضه شود. در همین حال، اضافه شدن هزینه 200 تا 300 تومان نگهداری محصول باعث افزایش قیمت هرکیلوگرم پرتقال به 1250 تا 1300 تومان شده است.
 
 
وی وضعیت میوه در میادین را مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سیب خوب با قیمت 1800 تومان در هر کیلوگرم و سیب با کیفیت پایین با قیمت 600 تومان در میادین عرضه می شود. در رابطه با موز که قیمت آن روز جمعه به  5700 تومان رسیده بود، در حال حاضر با کاهشی که صورت گرفته، به قیمت 4700 تومان به فروش رسیده است.
 
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهر تهران درباره دلیل افزایش قیمت هر کیلوگرم موز گفت: رقابت بین وارد کنندگان، اصلی ترین دلیل افزایش قیمت این محصول است. قیمت تمام شده هر تن موز برای وارد کننده 3200 تومان است . ممکن است وارد کننده ای در فضای رقابتی محصول را با قیمتی پایین تر به بازار عرضه کند و ممکن است زمانی که انبار رقیب خالی است، با قیمت گزافی آن را بفروشد؛ این امر باعث نوسان قیمت موز می شود اما پیش بینی می شود که قیمت موز شب عید بیش از 4700 تومان نباشد.
 
 
مهاجران در رابطه با اظهارات رئیس اتحادیه بارفروشان که عامل گرانی پیاز و سیب زمینی را خرده فروشان اعلام کرده است؟ گفت: وقتی بارفروش فاکتور 1700 تومانی در اختیار دارد، به استناد چه چیزی عامل گرانی را خرده فروشان معرفی می‌کنند.
 
 
وی با تأکید بر اینکه اگر بار خریداری شده دقیقا به همان میزان، تحویل داده شود، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، تصریح کرد: قبلا پرتقال را می‌شمردند، هر 6 عدد یک کیلوگرم می‌شد و قیمت می‌دادند، الان در یک سبد 3 کیلوگرم میوه می‌ریزند و با وزن 500-600 گرمی خود سبد قیمت را محاسبه می کنند. به واسطه همین وزن سبد کیلویی 700 تومان بیشتر بر روی میوه قیمت می گذارند و به بارفروش تحویل می دهند. ما می گوییم شما 20 کیلوگرم بار ما را همان 20 کیلوگرم تحویل بدهید و با عناوین مختلف کارتن و سبد از اصل بار کم نکنید؛ بار ما را در گونی تحویل بدهید تا ما هم بفهمیم واحدمان چند می‌خرد و می‌فروشد.
 
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهر تهران تأکید کرد: 4 سال است که تعزیزات مقابله با گران فروشی را از خیابان آغاز کرده که هیچ حاصلی نداشته است. پیشنهاد ما این است که این مقابله از میادین شروع شود و با کسانی که فاقد پروانه فعالیت هستند، برخورد شود. این راهکار نه تنها باعث حذف فعالیت دلالان بلکه باعث کاهش نرخ میوه نیز می‌شود.

کد خبر 22643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =