۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷

انجماد یکی از اصول نگهداری محصولات غذایی است که از دیرباز مورد توجه بشر اولیه بوده است. استفاده از یخچال‌های طبیعی و نگهداری گوشت شکار و ماهی در داخل برف توسط اسکیموها، استفاده از مخلوط یخ و نمک برای ایجاد درجات حرارت پایین‌تر از یخ خالص، ابداع روش مکانیکی تولید سرما با استفاده از آمونیاک در سال 1875 میلادی و احداث سردخانه‌های صنعتی و عرضه گوشت قرمز و سفید به صورت منجمد در نیمه دوم قرن نوزدهم در آمریکا برای اولین بار و تحقیقات آقای Clerence birdseye، منتهی به عرضه مواد منجمد آماده مصرف در حدود 30 سال پیش گردید. روش‌های نوین انجماد نظیر IQF، هم اکنون روش‌های تکامل یافته انجماد می‌باشند که کاربرد فراوانی در صنایع غذایی و نگهداری محصولات غذایی دارند .در کشور ما خانوارها بیشتر از روش سنتی و انجماد خانگی استفاده می‌کنند ، چون دیدگاه خوبی نسبت به انجماد صنعتی ندارند در حالی که در انجماد خانگی بسیاری از مواد اصلی غذایی از بین رفته و در انجماد صنعتی این مواد تا مدتها در مواد غذایی باقی می‌ماند . در نتیجه باید این دیدگاه در بین خانوارها از بین برود . شرکت سولیکو برای فرهنگ سازی وجایگزین کردن استفاده انجماد صنعتی به جای خانگی شروع به راه اندازی وعرضه برندی جدیدی بانام "پمینا" کرده است .

شبنم همایونی، مدیرروابط‌عمومی شرکت کاله درباره این محصول جدید گفت: پمینا؛ مادر گروه انجمادی شرکت کاله می باشد که با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از غذاهای انجمادی صنعتی وارد بازار شده است . از آنجایی که در انجماد صنعتی مواد طبیعی و ویتامین‌های غذا از بین نرفته و استفاده از این مواد غذایی آسان‌تر می‌باشد ؛ پمینا آمده تا این فرهنگ مصرف را عوض کرده و شیوه درست استفاده از غذاهای انجمادی را در خانواده ها جایگزین کند.

 


 

سیفیلو نخوفلنگی


وی عنوان کرد: برای معرفی این برند به بازار کمپین تبلیغاتی در سه فاز تعریف شده است . فاز اول آن که با استقبال خوبی نیز برخوردار شد، با شادابی خاصی با چهره کودکان که نشان از طراوت و سرزندگی می‌باشند شروع به کار کرد . هدف فاز اول معرفی برند پمینا با استفاده از المان چهره کودکان و رنگ ارغوانی که نشان از شادابی است می‌باشد . در فاز دوم از عبارت سیفیلونخودفلنگی نخورید، استفاده شده است . در این فاز هدف درگیرکردن ذهن مخاطبان با این عبارت که به چه معناست می‌باشد . در این فاز می خواستیم عنوان کنیم در انجماد خانگی استفاده از مواد غذایی مطلوب نبوده و شکل اصلی مواد غذایی از بین می‌رود، ولی در انجماد صنعتی شکل وفرم و شادابی محصول باقی می‌ماند. در نتیجه از عبارت سیب زمینی و فیله مرغ و نخود فرنگی با انجماد خانگی که شکل اولیه خود را از دست داده اند نخورید...استفاده شده است .


 

سیفیلو نخوفلنگی


 

در فاز سوم برند پمینا کاملا معرفی و هدفی را که دنبال می‌کند، عنوان می‌شود. برند پمینا شامل انواع خورشت‌ها و شیرینی‌ها وسبزیجات و گوشت و مرغ وپاستا ......انجمادی می‌باشد .
تبلیغات این برند در ابتدا به صورت محیطی و بعد در رسانه‌های تصویری و چاپی می باشد .

در این نوع انجمادها از IQF استفاده شده است . در این روش که انجماد به‌وسیله گازهای سرمازای مایع (Cryogenic) صورت می‌گیرد، محصول را می‌توان در مدت چند دقیقه منجمد نمود. غوطه‌ور کردن محصول در مواد سرمازا یا اسپری‌ نمودن این مواد مثل: نیتروژن مایع، دی‌اکسیدکربن مایع، یا فرئون12می‌باشد . حسن این روش حفظ کیفیت بافت و طعم محصول منجمد در حد محصول تازه است.

توزیع این محصولات برند ابتدا از تهران و بعد مناطق دیگر کشور می‌باشد . این برند با هدف رقابت با برندهای حوزه انجماد صنعتی وارد بازار نمی‌شود؛ بلکه هدفش تغییر فرهنگ استفاده از انجماد صنعتی و جایگزین شدن آن با انجماد خانگی می‌باشد. البته این برند شامل محصولات متنوع‌تری نسبت به برندهای دیگر می‌باشد .



 

کد خبر 22698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =