فود پرس- روغن نباتی "چین چین" از 15 اسفند ماه توسط شرکت به پخش در سراسر کشور توزیع می شود.

هر چند آغاز توزیع روغن چین چین توسط شرکت به پخش، حکایت از آن دارد که رابطه دیرینه به پخش و صافولا بهشهر، رو به تیرگی نهاده و توزیع روغن نسترن تولیدی شرکت صنعتی بهشهر که قرار بود توسط به پخش انجام شود، منتفی شده است ولی همچنان مدیران به پخش مدعی رابطه خوب با شرکت صافولا بهشهر هستند به طوری که دکتر علیرضا شریفی، مدیرعامل شرکت "به پخش" در گفت و گو با خبرنگار "فودپرس"  ضمن ابراز خوش بینی  در خصوص حل مشکلات گفت: اختلاف حسابهای جزئی در دفاتر دو شرکت وجود دارد که در مذاکرات پیش روی ، حل و فصل خواهد شد .
وی در  خصوص ارتباط مالکانه روغن چین چین با به پخش و گروه توسعه صنایع بهشهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر، شرکت به پخش وارد حوزه تولید روغن نباتی نشده و روغن چین چین، محصول شرکت آریا ملل زرین است که سالها در تولید روغن نباتی فعالیت داشته است .
وی افزود: روغن شرکت مذکور در گذشته، با نام تجارتی "ایلیکا"، توسط شرکت پخش البرز توزیع می شد که اکنون با نام تجارتی چین چین، وارد سبد توزیع محصولات شرکت به پخش شده است، هرچند ممکن است تولید و توزیع آن، تحت نام تجارتی ایلیکا، کماکان به صورت موازی ادامه داشته باشد که البته به تصمیم هیات مدیره شرکت مذکور بستگی دارد.

 http://www.foodpress.ir/upload/maye21.jpg
در همین راستا سلیمان رحیمی، عضو  هیات مدیره و مدیر عامل شرکت "آریا ملل زرین" نیز در گفت و گو با خبرنگار "فودپرس" اعلام کرد: در حال حاضر روغن چین چین با برون سپاری از طریق کارخانجات نرگس شیراز، پرتو دانه خزر و روغن نباتی جهان، در حال تولید است ضمن این که خرید حدّاقل یک کارخانه تصفیة روغن نباتی نیز، به تصویب هیات مدیره شرکت آریا ملل زرین رسیده و در دستور کار شرکت قرار دارد .
وی استراتژی تولید روغن را استراتژی تدوین شده در گذشته اعلام و تأکید کرد که این استراتژی، ربطی به جدا شدن شرکت صافولا بهشهر از به پخش ندارد و درگذشته نیز این شرکت، تولید روغن ایلیکا را در دست داشته است اما در پی خروج لادن از سبد توزیع محصولات شرکت به پخش، این استراتژی با هدف کسب سهم بازار 20درصدی در سال 1395، بازنگری شده و برنامه های عملیاتی و نیز نقدینگی لازم برای آن ، تدارک و تأمین شده است.
 
به گفته رحیمی، در حال حاضر روغن خام مورد نیاز به صورت آزاد تهیه می شود و تدابیری اندیشیده شده که در سال آینده روغن عمده مورد نیاز شرکت از طریق واردات تهیه شود.
  مدیر عامل شرکت آریا ملل زرین در پاسخ به سوالی در مورد توجیه اقتصادی تصفیه روغن نباتی با روغن خام آزاد خاطرنشان کرد: حضور در بازار با بالاترین کیفیت و به هر قیمت، هدف فعلی شرکت است.
وی افزود: هر چند تولید روغن نباتی با روغن خام آزاد در شرایط کنونی فاقد توجیه اقتصادی است، اما رویکرد شرکت در این خصوص  رویکردی بلند مدت است و هیات مدیره شرکت تحمل زیان را در فاز اول اجرای پروژه پذیرفته است.
 
رحیمی تصریح کرد: مطالعات میدانی گسترده صورت گرفته نشان می دهد که نام تجارتی "چین چین" انتخاب بسیار مناسبی برای روغن بوده و از جذابیت فوق العاده ای برخوردار است.
به گفته وی در حال حاضر چین چین دومین سهم بازار رب گوجه فرنگی و برخی دیگر اقلام FMCG را از آن خود کرده و در آینده بسیار نزدیک به رهبر بازار این کالاها تبدیل خواهد شد.
رحیمی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 1395 سهم بازار روغن چین چین از 20درصد فراتر رود.

کد خبر 22761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مظفري ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    57 1
    تبريك به دكتر شريفي كه بالاخره روغن رو به سبد به پخش برگردوند و جاي خالي لادن رو پر كرد
  • بهشهري ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    33 26
    هيچ روغني لادن طلايي نميشه
  • فروشنده بهپخش ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    50 1
    خوشحال کننده ترین خبر زندگی ام رو شنیدم.انشاءالله مبارک باشد. روغن خودمون حتی با سود اندک، شرف داره به روغن غریبه با حقارت.
  • جعفر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    45 2
    چین چین انتخاب هر ایرانی برای مبازه با عرب ها
  • از کارکنان به پخش ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    40 2
    ضمن تبریک به خاطر اضافه شده روغن به سبد کالایی به پخش به پخش روغن چین چین را به یکی از برندهای مطرح بازار تبدیل و سهم قابل توجهی از بازار ایران را از آن خود خواهد کرد. کادر فروش به پخش با توجه به پشنوانه عملی و علمی خود، توانمندترین تیم فروش در صنعت پخش کشور می باشد و قطعا" توان به انجام رساندن این پروژه به بهتری شکل ممکن را دارا می باشد و بار دیگر شگفتی خواهد آفرید.
  • کیومرث امیرطاهری نمایتده شرکت طلوع پخش هرمزگان ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    30 21
    روغن نباتی لادن درایران همتا ندارد ونخواهد داشت
  • یک به پخشی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    42 3
    زنده باد به پخش زنده باد دکتر شریفی
  • کارمندی از به پخش ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    39 2
    تبریک به تمامی پرسنل زحمتکش به پخش که روغن به سبد کالایی این شرکت برگشت امیدوارم با سعی و تلاش تمامی پرسنل به پخش بتواند بازار روغن را با این محصول در دست بگیرد ...... به امید چنین روزی ....
  • کارمند بهپخش ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    45 0
    با سلام روغن لادن شاید از لحاظ حجم تولید برتری داشته باشد ولی این را فراموش نکنید که توسط پرسنل بهپخش و شبکه سراسری و مویرگری بهپخش در سبد کالای خانوارها قرار گرفت و تبدیل به برند برتر بازار شد . حال آنکه اگر بهپخش یکبار دیگر عضم خود را جزم کند میتواند روغن چیــــــن چیــــــن را به برند اول بازار تبدیل نماید . با تشکر
  • مدیریت مرغ سوخاری کنتاکی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    31 4
    تبریک به جناب آقای رحیمی به دلیل زحمات بی شائبه ایشان در راستای به ثمر رسیدن این مهم
  • يه به پخشي اخراج شده ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    22 14
    دكتر شريفي اگر مدير توانمندي بود هيچ وقت با فروش اموال تو بهپاك سعي نمي كرد سود نشون بده حالا هم تو به پخش با تعديل نيرو ميخواد نشون بده شركت سودده اي است
  • نیما ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    30 3
    روغن لادن باهمت کارکنان و فروشندگان بهپخش به جایگاه فعلی رسیده است و دیر هنگام نخواهدبود که بازار روغن کشور ، مجددا و البته این بار با برند چین چین در سیطره بهپخش قرار گیرد. برند لادن فرزند خلف صنابع روغن کشور بوده که البته در یک سوء مدیریت فاحش، به مالکیت غیر ایرانی واگذار شده است. لادن به مثابه خرمشهر زمان جنگ است که در سیطره مالکیت عربی گرفتار آمده است بازخواهیم ستاندش و دوباره نغمه لذت بخش مالکیت ملی در زمان مصرف روغن لادن ،زینت بخش سفره هایمان خواهد بود. آن روز دیر نخواهد بود و سلاح ما در این نبرد تجاری چیزی نیست جز برند چین چین هم با هم به افتخار رویش واقتدار برند روغن چین چین تلاش خواهیم نمود
  • من ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    35 1
    همان بهپخشی که لادن را در بازار ایران، لادن کرد یقینا خیلی زودتر از پیش بینی جناب آقای رحیمی به این سهم بازار خواهد رسید. شک نکنید! ایرانی همواره ایرانی است!
  • پیوس ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    17 12
    چه جوریه که اونوقت که پخش روغن لادن دست به پخشی ها بود براش یقه جر می دادند و می گفتند بهترین روغن خاورمیانه است و برند اول کشور است حالا که مستقل شدن و برای خودشون پخش زدن و منافعی از قبلشون گیر به پخشی ها نمیاد میگن لادن بده. لادن بد نیست منفعت طلبی بده
  • بهپخشی سابق و کاله ای فعلی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    23 1
    بهپخشی های قهرمان من دیگه بهپخش نیستم ولی می دونم دو سه سال دیگه، چین چین شما تو دهن عربها میزنه. فقط مراقب باشین مسیر غلط گذشته رو نرین یعنی دنبال کارای مسخره و زیان آور نرین. به همین چین چین و پاکسان بچسبین.دکتر شریفی رو هم تا میتونین حمایت کنین.
  • محمدرضا.ق(كارمند به پخش) ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    17 0
    ضمن عرض تبريك به مديريت محترم عامل شركت عزيزم جناب آقاي دكتر شريفي به سبب كوشش وتلاش درجهت بازگرداندن روغن به سبدكالايي و اعتقادكامل به اين مطلب كه تحقق 20درصد درسال 95بسيار زودتر صورت مي پذيرد وبارديگر پرسنل زحمتكش اين شركت اثبات مي نمايندكه اين شركت بي دليل در فهرست يكصدشركت برتر و بزرگترين شركت پخش موادغذايي وشوينده قرار نگرفته است .به پخش بهترين پخش باتشكر
  • طاریان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    20 0
    با سلام و تبریک به دکتر شریفی که بالاخره روغن رو به سبد به پخش برگردوند تا پوزه این وهابیهای عربستانی رو به خاک بمالونه و با همت فروشندگان و مسوولین پر قدرت به پخش روغن چین چین به یکی از برندهای مطرح بازار تبدیل خواهد شد
  • اپراتور روغن کشی بهپاک ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    15 1
    خانم یا آقای بهپخشی اخراجی که نوشته اید که دکتر شریفی با فروش اموال، بهپاک را سودآورکرد: به خدا قسم که دکتر شریفی در 4 سال مدیر عاملی اش در بهپاک، هیچ دارایی نفروخت و حتی یک نفر را هم اخراج نکرد به همین دلیل است که همه شهر بهشهر و همه کارگران و همه مسئولین شهر، عاشق اون هستند و در همه مجالس برایش دعا میکنند. بهپاک ما سال گذشته 300 میلیارد ریال سودداد و سال ما قبل هم بیشتر،در حالیکه قبل از آمدن دکتر شریفی، ورشکسته و مشمول ماده 141 بود!!!! اگر در بهپخش ، اخراج کرده ، اطمینان دارم ، مجبور بوده و شما 5 سال دیگه قدر او را خواهید دانست. فضولی من بهپاکی را به عرصه خودتان ببخشید.
  • رحيمي ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    5 10
    چرا بيش از 63% نوشته ها و نظرات ايجاد شده و نوشته شده توسط جناب دكتر شريفي عزيز است؟
  • یک به پخش قدیمی ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    15 0
    با سلام ای دوستی که خودتان را رحیمی معرفی مینمائید چرا ندانسته اعلام میکنید 63 درصد از نوشته ها توسط خود دکتر شریفی نوشته میشود. بنده یک به پخش قدیمی هستم و مدیران عامل زیادی را در به پخش دیده ام یکی از خصوصیتهای بارز دکتر شفافیت و نداشتن شیله پیله میباشد لطفا بی جهت جو درست نکنید .
  • به پخشی سابق ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    5 2
    لطفا در مورد مسئله روغن نظر منطقی بدید. چراکه اگر همین عرب های به قول شما اجنبی نبودند ما در بحث واردات و تولید روغن در چند سال گذشته به مشکل بزرگی برخورد می کردیم و چه بسی سرنوشتی مثل غنچه و نازگل در انتظار صنعتی بهشهر و مارگارین بود. برخورد احساسی و خالی از اندیشه همیشه به ما ضربه زده و مهمترین عامل عقب افتادگی است. با آرزوی موفقیت برای کلیه تولیدکنندگان
  • یکی از مدیران شعب بهپخش ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    5 0
    خدمت همه بهپخشی های عزیز دو تا تبریک دارم یکی برای عید نوروز و دیگری این که بالاخره عربها مجبورشدند بپذیرند که بهپخش خودش روغن داشته باشه.از زحمات آقای دکترشریفی و مهندس ظهیری و کلیه معاونین و مدیران شرکت تشکر مینمایم.
  • به پخش ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    4 2
    زنده باد روغن چین چین
  • سرباز ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    5 1
    با سلام من 2تا سوال برام پیش اومده نمیدونم کسی براش جواب داره یا نه اولیش اینه که چرا به پخش باید چای لادن را پخش کند؟(دقت کنید دقیقا بالای جعبه آرم صافولا حک شده)ثانیا جدیدا شایعه شده (بچه های صافولا می گفتن)که قراره پاکسان هم جدا بشه و به اونا ملحق بشه واقعیت داره؟(نشه مثل روغن که همه میگفتن امکان نداره و امکان دار شد)
  • ميرعرب ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    6 1
    چگونه روغن نباتي چين چين خريد كنيم.
  • ميرعرب ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    خريد روغن نباتي چين چين
  • ظهیری ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 1
    همکاران ارجمند چه اشکالی دارد که چای لادن توسط به پخش توزیع شود؟ حالا که روغن رفته، چای را هم بدهیم؟ در مورد پاکسان هم اطمینان داشته باشید که برای همیشه در به پخش خواهد ماند. حتی محصولات جدیدشان را که قرار بود بدهند بیرون، قرار شده از طریق زرین پخش، توزیع نمایند.دو سال دیگه این موقع، به پخش برمی گردد به روزهای پر افتخارش.
  • مصطفی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 0
    برای دریافت نمایندگی فروش در خراسان شمالی آماده ایم