وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارائه توصیه هایی به وزیر اقتصاد دولت یازدهم، اظهار کرد: ایران همچنان در جمع 20 اقتصاد برتر جهان جای دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، سید شمس الدین حسینی گفت: برای خلق حماسه اقتصادی باید همه ارکان نظام با همگرایی و هم افزایی کامل تلاش کنند از منابع تولید ثروت کشور حداکثر بهره وری و بهره برداری بدست آید.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته به خوبی توانستیم آثار و پیامدهای تحریم‌های اقتصادی را کنترل کنیم و باید تلاش کنیم با استفاده از منابع تولید داخلی نیازهای بازار به خوبی تأمین شود.

حسینی تصریح کرد:در برنامه‌ریزی های اقتصادی باید نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی جدی تر گرفته شود تا سیاست‌ها و برنامه های اقتصادی با حداکثر دستاورد همراه شود.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: این همراهی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بسیار مؤثر بوده است اما در مدیریت بازار ارز و سکه به خوبی از این ظرفیت استفاده نشد.

وی با بیان این که در سال جاری باید شفافیت در عملکردها افزایش یابد و موفقیت های بیشتری بدست آید، تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم اقتصاد ایران پایدارترین باشد و بیشترین رشد را در منطقه و جهان داشته باشد و با خیز بالای اقتصادی به سمت تحقق اهداف سند چشم انداز و خلق حماسه اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وزیر اقتصاد تحریم های اعمال شده علیه اقتصاد ایران را در سال گذشته بی سابقه توصیف کرد و گفت: کشورهای اعمال کننده تحریم بر این باور بودند که با کاهش درآمدهای نفتی، اقتصاد ایران با کسری مالی و کسری بودجه مواجه می شود و حتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و مردم هم مشکل خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: با وجود کاهش درآمدهای دولت اجازه ندادیم اقتصاد کشور آسیب ببیند و هزینه ها و مخارج کشور دسته بندی و برمبنای اولویت ها هدفگذاری شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به وزیر اقتصاد دولت بعدی توصیه می کنم حتما رسانه های گروهی را جدی بگیرد و تعامل کامل با آنها داشته باشد، درسال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی باید انسجام بیشتری در حوزه اقتصاد برای تعالی کشور داشته باشیم.

حسینی بهبود پرداخت های کارکنان و توسعه فعالیت های سرمایه گذاری و عمرانی کشور را بسیار مهم دانست و گفت: نیروی انسانی خبره و کارشناس زیادی داریم و باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

کد خبر 23090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =