فود پرس - صنایع غذایی را نمی توان با هیات امنا اداره کرد.
محمدرضا هاتفی مینایی، نائب رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگار «فود پرس» در واکنش به پیشنهاد تشکیل هیات امنای صنایع غذایی از سوی یکی از پیشکسوتان صنعت غذا ضمن بیان مطلب فوق افزود: هیات امنا برای اداره مراکز خیریه و اجتماعی و به طور کلی غیرانتفاعی مناسب است اما تشکلی نظیر کانون باید به عنوان تشکلی اقتصادی با قانون تجارت و طبق ضوابط حاکم بر تشکل ها اداره شود.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل هیات امنا از سوی شاهرخ ظهیری نوعی موازی کاری با تشکیلات موجود در صنعت غذاست به طوری که چندی پیش نیز این موازی کاری از سوی ایشان در تشکیل شورای ملی زیتون در اتاق بازرگانی انجام شد.

هاتفی خاطر نشان کرد: در حالی که انجمن تولیدکنندگان زیتون و زیتون شور در کشور وجود داشت، تشکیل شورای ملی زیتون تجربه ای شکست خورده از موازی کاری است به طوری که تنها 15 درصد از تولیدکنندگان زیتون کشور جذب این تشکل موازی شدند.

نائب رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی پیشنهاد کرد: دولت آینده باید با تشکیل اتاق فکر از پیشکسوتانی نظیر آقای ظهیری به نحو مطلوبی استفاده کند تا تشکل های صنایع غذایی توسط جوانتر ها اداره شود.
وی همچنین در خصوص عملکرد کانون در دوره پیش گفت: عملکرد کانون در دوره گذشته به طور کلی قابل قبول است زیرا این تشکل توانسته با همکاری انجمن ها مشکلات برخی صنایع نظیر روغن نباتی، نان، آرد و افزودنی ها را برطرف کند.

هاتفی عدم استقلال کانون از انجمن صنفی صنایع روغن نباتی را بارزترین نقطه ضعف کانون در دوره گذشته دانست و در خصوص عملکرد هیات مدیره در گذشته گفت: هیات مدیره کانون نیز در حد توان در کنار دبیرکل برای حل مشکلات صنعت غذا گام برداشته است.

نائب رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی با اشاره به مشکلات صنعت غذا در سال 91 تصریح کرد: مشکل تامین مواد اولیه، کرانی و کمبود ارز وکمبود سرمایه در گردش مهم ترین مشکلات صنعت غذا در سال 92 خواهد بود.

هاتفی همچنین در خصوص گزینه های پیشنهادی برای دبیر کلی کانون انجمن های صنایع غذایی گفت: دکتر مجید افلاکی، علیرضا مروت پور، کاوه زرگران و رضا باکری گزینه های پیشنهادی من برای دبیرکلی کانون است که در اردیبهشت ماه انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی در خصوص شاخصه های انتخاب دبیر کل آینده گفت: دبیر کل کانون باید فردی صبور باشد تا بتواند با تقویت روحیه کارگروهی و تعامل مثبت با همه انجمن ها به صورت یکسان و بر اساس عدالت رفتار کند تا بتوان برای حل مشکلات صنعت غذا گام های مثبتی برداشت.

کد خبر 23120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =