فود پرس - مهندس اسماعیل شهیدی یکی از مدیرن و دلسوزان توسعه کشت دانه های روغنی در کشور بر اثر عارضه قلبی روزگذشته  و در سن 68 سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ما، شهیدی از سال 1347 وارد شرکت توسعه کشت دانه های روغنی شد و در استان های آذربایجان غربی، اصفهان و مازندران و همچنین در سمت های مدیر تحقیقات، معاونت تولید و معاونت اجرایی منشاء خدمات ارزنده ای در رشد تولید و توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه در معرفی و توسعه کشت کلزا بود.

وی در سال  1380 از شرکت توسعه کشت دانه های روغنی بازنشست شد و به عضویت ستاد دانه های روغنی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در آمد و  در سال های حضورش نقش مهم و تاثیرگذاری در تدوین طرح 10 ساله تولید دانه های روغنی و همچنین سایر برنامه های کلان در زمینه دانه های روغنی داشت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم شهیدی  روز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه راس ساعت 8 صبح از محل منزل مسکونی اش واقع در زعفرانیه - مقدس اردبیلی – روبروی بانک ملی – مجتمع مسکونی برج مروارید واحد 84 برگزار می شود.

مراسم ختم آن مرحوم نیز روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 23307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس حاجی زاده ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    91 2
    خدایش رحمت کند .انسان خوبی بود وبسیار زود بود تا زندگی را وداع کند .می توانست سالها منشا خدمات علمی وفنی بخصوص در عرصه کشت دانه های روغنی باشد .فقدان ایشان را به جامعه گشاورزی وخانواده اش تسلیت می گوییم.
  • مهدی محسنی نژاد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    58 0
    زحمات و تلاشهای شبانه روزی ایشان در جهت ارایه طرح خودکفایی دانه های روغنی بر همگان مشخص شده است کاش این زحمات به ثمر می رسید و ایشان هم شاهد ان بودند رو حش شاد و رحمت خداوند بر ایشان باد
  • محمد صداقتی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    91 1
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز - مرده آنست که نامش به نکویی نبرند فقدان تاسف بار وجود نازنین ایشان را به همسر مهربان وصبور و فرزندان گرامی و همکاران سخت کوش ایشان در شرکت توسعه دانه های روغنی از صمیم قلب تسلیت میگویم
  • امیرحسین حمزه ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    30 0
    در غم از دست دادن عزیزان به سوگ نشستن صبری میخواهد عظیم ، برای خانواده محترمشان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستاریم . از طرف پرسنل شرکت توسعه کشت دانه های روغنی
  • هوشنگ شادی نو ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    49 1
    اندوه ما در غم از دست دادن آن عزیز بزرگوار ، جناب آقای مهندس اسماعیل شهیدی در واژه ها نمیگنجد تنها میتوانیم از خداوند برای خانواده آن عزیز از دست رفته صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم. ایشان شخصیتی بودند که همیشه حرمت خاصی برای تمامی کارکنان مجموعه توسعه کشت دانه های روغنی قائل بودند و تمام راهنمایی های فنی را همراه با زیباترین جملات ادا می نمودند. جا دارد خاطره ای که اینجانب از ایشان در یکی از ماموریت های کاری که مربوط به سال 1368 میشود را بیان کنم : جناب آقای مهندس شهیدی برای بازدید از ایستگاه تحقیقات دشت ناز ساری عازم مازندران بودند که اینجانب به همراه خانم مهندس ستاری و آقای مهندس ذبیحی صبح زود با تدارک صبحانه عازم منطقه شدیم و زمانی که به آنجا رسیدیم با حضور آقای مهندس شهیدی در حال نت برداری مواجه شدیم که گویا ساعتی قبل از ما در آنجا حاضر بودند.
  • افشین اسماعیلی فر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    61 1
    بطور قطع ایشان مصداق بارز شخصیتهایی است که جای خالیشان از لحاظ تجربه ، دانش تخصصی و مدیریتی بسادگی و براحتی جایگزین نخواهد شد. اینجانب این ضایعه را به خانواده گرامی اش بوِیژه همکاران وی در "شرکت توسعه کشت دانه های روغنی" تسلیت و تعزیت عرض مینمایم. روحش شاد...
  • نیما درویش پور ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    44 0
    فقدان جانگداز درگذشت مهندس شهیدی را به پرسنل شرکت توسعه کشت و دانه های روغنی وخانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
  • کامبیز فروزان ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    45 0
    شاید نوشتن این سطور برای اینجانب که سالها افتحار شاگردی ایشان را داشتم سخت ترین کاری باشد که در طی این سالها انجام داده ام به یاد دارم زمانی که برای اولین بار برای پذیرش در آزمون استخدامی شرکت توسعه کشت دانه های روغنی به شرکت مراجعه کردم من را به سمت بخش تحقیقات شرکت هدایت کردند مردی موقر و با چهره ای آرام که بعدها او را به نام آقای مهندس شهیدی شناختم مرا با موارد آزمون آشنا نمود و بعد آزمون استخدامی باز هم ایشان بود که با سعه صدر با اینجانب مصاحبه نمود و دقیقا به یاد دارم که کلیه شاحصه های مد نظر را از کوچکترین تا مهمترین را ثبت می نمود تا حقی تضییع نگردد.بعدها که افتخار همکاری با ایشان در حوزه تحقیقات شرکت داشتم به عینه می دیدم که با نهایت وقت شناسی و وسواس تلاش می نمود تا در جهت اعتلای شرکت قدم بردارد . ذکر خاطرات در هر روز زمینه ای بود برای هر روز کاری . زمانی که در هفته قبل از فوت ایشان افتخار ملاقات ایشان را در دفتر کارم داشتم که باز هم از سر بزرگ منشی و برای تبریک سال نو این بنده کوچکترین را شرمنده نمود میدیدم باز هم علی رغم کسالتی که خود بر آن اذعان داشت نوعی سر زندگی در عشق به دانه های روغنی را می دیدم .شاید از دست دادن یک دوست مشکل باشد ولی از دست دادن استادی که شاید هر آنچه در حوزه دانه های روغنی آموخته ام از ارشادات ایشان بوده است بسیار جانفرسااست بر خود لازم میدانم مراتب تسلیت خود را به همسر گرامی ایشان و فرزندان برومندش تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن روانشاد آمرزش مسئلت نمایم
  • جواد محرمخانی ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    41 0
    او در سال 1352 شخصا به روستای ما در ابهر آمد و نحوه کشت آفتابگردان را به کشاورزان منطقه آموزش داد و ما نیز در آن سال حدود 100 تن آفتابگردان به توسعه کشت تحویل دادیم از قضا دست تقدیر روزگار ما نیز مهندس شیمی شدیم و اکنون مدیر تولید یکی از کار خانه های روغن کشی هستیم خدا اورا بیامرزد و همه بدانید عاقبت راه همین است و تا می توانید تقوای الهی پیشه کنید واز خدا بترسید و مدیون کسی نباشید
  • بهرام صنیعی ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    55 2
    تلاشها و زحمات بی وقفه آقای مهندس شهیدی در اعتلای شرکت منحصر بفرد و قابل تقدیر است فقدان ایشان ضایعه ایی بزرگ برای جامعه کشاورزی کشور بویژه بخش دانه های روغنی است ، از خداوندمتعال برای ایشان طلب مغفرت و رحمت داشته و از صمیم قلب به خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر و شکیبایی برای ایشان و شاگردان آن مرحوم خواهانم .
  • باشگاه صنایع غذایی آریا ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    19 0
    فقدان مهندس شهیدی را به خانواده صنعت غذا و علی الخصوص تولیدکنندگان صنایع روغن نباتی تسلیت می گوییم . از خداوند منان برای ایشان آرامش و برای بازماندگانشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.
  • سعید مجیدی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    57 5
    روحش شاد شخصیتی بسیار متواضع و مودب بود و منشا خدمات زیادی در زمینه کشاورزی خصوصا دانه های روغنی بودند این مصیبت را بخانواده محترمشان و دوستان وهمکاران تسلیت عرض مینمایم
  • منصوری ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    4 59
    خدا او را رحمت کند. من هم او را از نزدیک میشناختم هرچند در برخورد اول خیلی مؤدب و با نزاکت مینمود ولی در این سالهای اخیر بشدت هتاک و بد زبان شده بود و با کسانیکه با نظرش موافق نبودند به تندی و توهین برخورد میکرد. ولی آدم سالمی بود ودر امور مالی قابل اعتماد بود. بازهم برایش طلب آمرزش میکنم و معتقدم هرکس را باید در اندازه خودش دید چه زنده باشد چه مرحوم شده باشد.
  • سيدجوادتهامي ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    10 0
    انالله و انا اليه راجعون. اميدوارم اين عزيزسفركرده در اين ايام (ميلاد بي بي دوعالم حضرت زهرا(س)) مورد شفاعت بي بي زهرا قراربگيرد. حقيقتا آقاي مهندس شهيدي انساني باشخصيت و دلسوز بود و با تلفيق تجربه و دانش ، خدمات ارزنده اي به توسعه دانه هاي روغني و بويژه آفتابگردان و سويا نمود. علاقه ، پشتكار و دلسوزي ايشان در كار واقعا ستودني بود . هميشه و با روي گشاده و با تمام وجود پاسخگوي همه افراد بود و از اين كار لذت مي برد. بنده اين مصيبت را به خانواده محترم و همه همكاران و دلسوزان ايشان تسليت عرض مي نمايم.
  • بهزاد امیرلو ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    4 0
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند خبر درگذشت و فقدان رادمرد آزاده ،استاد بزرگوار ، محقق ودانشمند فرزانه، جناب آقای مهندس اسماعیل خان شهیدی، که باخدمات ماندگار و ارزنده‌ خود در راه شکوفایی بخش کشاورزی خصوصا صنعت دانه های روغنی آثار و شاگردان فراوانی از خود به یادگار گذاشت باعث تألم و تأثر عمیق این ‌حقیرگردید .ضمن عرض تسلیت فقدان آن شادروان به محضر خانواده محترم ، کلیه همکاران سابق در شرکت توسعه کشت دانه های روغنی ، جامعه صنعت روغن های نباتی ،دوستان و بازماندگان او صبر و شکیبایی آرزومندم.علو درجات و غفران الهی برای ایشان ،مهندس فرزانه ،مهندس شکورزاده وکلیه عزیزان سفر کرده از این شرکت را از خداوند رحمان مسألت دارم امیدوارم شاگردان شایسته فراوانش در اقصی نقاط کشور چنین فردی را الگوی خود قرار داده و نام نیک او را به یادگار نگه دارند.