۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شرب 5900 ریال و هر مترمکعب آب کشاورزی 800 ریال است.

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دائمی با اعلام اینکه قيمت فعلی آب كمتر از نصف قيمت واقعي آن است، گفت: قيمت تمام شده آب شرب هم اكنون (به قيمت سال 90) حدود 5900 ریال و قيمت تمام شده آب كشاورزي مترمكعبي 800 ریال است و اين قيمت ها با قيمت يک دهم در اختيار كشاورزان قرار مي گيرد.

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو با تاکید بر اینکه تا پايان برنامه پنجم قيمت ها بايد به قيمت تمام شده نزديک شود اظهار داشت: در نتيجه يک دهه خشكسالي، كشاورزان و مردم براي تامين آب به منابع زيرزميني روي آورده اند، اما وضعیت مخازن آب زيرزميني بسيار شكننده است.

وي ادامه داد: يک حجم ديناميک است كه قابل برداشت است و يک حجم استاتيک است كه نبايد برداشت شود كه فرونشست هاي زمين و فروچاله ها را ايجاد مي كند و اين اتفاق اكنون در جنوب تهران و در ناحيه استان هاي يزد و كرمان و اصفهان رخ داده است.

این مقام مسئول وزارت نیرو با بیان اينكه نگاه ما درآمد نيست بلكه مصرف بهينه آب است گفت: افزايش قيمت آب يک ابزار اقتصادي براي بهره وري آب است و تلاش مي كنيم با استفاده از اين ابزار بتوانيم هم خدمت رساني و هم بهره وري آب را اصلاح كنيم.

دائمی تصریح کرد: افزايش قيمت آب بايد به صورت پلكاني و با رعايت شرايط اقتصادي مردم و مباحث اجتماعي اجرا شود و دليل تاخير در اجرا نيز نگراني از اين است كه اجراي اين برنامه سبد اقتصادي مردم را محدودتر كند و به همين دليل با احتياط اين كار انجام مي شود، اما به هر حال بايد قانون اجرا شود.

کد خبر 23523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =