بعد از چکش‌کاری قیمت پیشنهادی شیر خام در نشست سه جانبه دامداران ،صنعت و سازمان حمایت، قیمت کیلویی 1040 تومان جهت طرح در جلسه ستاد تنظیم نهایی شد، اما این جلسات سه هفته متوالی است به رغم اعلام قبلی تشکیل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بعد از ثباتی که در نیمه دوم سال گذشته در قیمت لبنیات کشور به دلیل تامین علوفه و تثبیت قیمت شیر خام به وجود آمد، ستاد تنظیم بازار تصویب کرد قیمت لبنیات تا 20 فروردین سال 92 افزایشی نداشته باشد،اما بعد از این تاریخ بود که کارخانه‌های لبنی و دامداران اعتراض‌های خود را آغاز کرده و خواستار افزایش قیمت شدند.

در این میان کارشناسان رسمی قوه قضائیه موظف  شدند به عنوان کارشناسان بیطرف با بررسی قیمت تمام شده شیرخام و فرآورده‌های لبنی گزارش خود را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه دهند.

کارشناسان رسمی نتیجه بررسی و تحقیقات چندین ماهه خود را چند روز پیش ارائه دادند و تولید‌کنندگان شیر نیز قیمت پیشنهادی خود را ارائه کردند و یکی دو جلسه کارگروهی نیز تشکیل شد تا قیمت نهایی در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری شود.

سه هفته است جلسات ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت شیر خام تشکیل نمی‌شود و بعدازظهر امروز نیز که قرار بود ستاد تنظیم بازار با تشکیل جلسه‌ای قیمت شیر خام را اعلام کند، باز هم این جلسه تشکیل نشد.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه سه هفته متوالی است که ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت شیر خام تشکیل نمی‌شود، گفت: مشکلات تولید‌کنندگان نباید تحت تأثیر فضای سیاسی انتخاباتی شود تولید‌کنندگان باید بدون دغدغه تولید خود را ادامه دهند و مسئولان نیز بدون تأثیر از شرایط سیاسی کشور شرایط مناسبی را مهیا کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که قیمت انواع علوفه نیز در بازار افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، اما هنوز قیمت شیر خام که سه هفته است دامداران در انتظار اعلام قیمت جدید هستند تصمیم‌گیری نمی‌شود.

سلطانی گفت: کارشناسان رسمی دادگستری نیز نظر خود را اعلام کرده‌اند و کارگروه‌هایی نیز پیشنهاد تولید‌کنندگان را چکش‌کاری کرده و آماده تصمیم‌گیری در ستاد تنظیم بازار است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران قیمت پیشنهادی شیر خام را به دلیل آنچه که ایشان سوء استفاده برخی در بازار خواند اعلام نکرد،اما گزارش خبرنگار فارس از منابع آگاه حاکی است که در کارگروه تعیین قیمت هر کیلوگرم شیر خام به قیمت 1040 تومان پیشنهاد شده است.

کد خبر 23527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =