۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۱

کافه «کالما» متولد 20 اردیبهشت است. یعنی تازه یک هفته است که پا به میان انبوه کافی شاپ های تهران گذاشته و یک جورهایی مهمان و تازه وارد به حساب می آید. اما درست در میان این همه تنوع و گستردگی کافی شاپ ها، کالما، یک چیزهایی دارد که شما در جاهای دیگر نه می توانید پیدا کنید و نه اینکه حسش کنید. حالا اگر می خواهید از ویژگی های این کافی شاپ مدرن و تازه تاسیس باخبر شوید با ما همراه شوید:

حرف اول: آرامش
کالما به زبان اسپانیایی یعنی «آرام» و آرام بودن فضای این کافی شاپ، یکی از اهداف اصلی مدیر آن، خانم رحیمی است. دختر جوانی که تحصیلاتش در زمینه آشپزی است و با جوان دیگری که هتلداری خوانده این کافی شاپ را به راه انداخته اند. کافی شاپی که در یکی از دنج ترین نقاط ASP واقع شده و از آرامش چیزی کم ندارد. ضمن اینکه فضای داخلی کافی شاپ هم به خاطر رنگ های آرام بخش، نور کم و موزیک ملایم، بیش از هر چیزی این حس آرامش را تقویت می کند.
 


دکوراسیون زیبا
کالما فضای کوچکی دارد و ظرفیت آن 25 نفر است. میز و صندلی و دکوراسیون اینجا تماما از چوپ بامبو است و گلدان هایی که فضا را تزئین کرده اند هم بیشتر بامبو هستند. در دکوراسیون کالما بیشتر از رنگ های گرم استفاده شده و رنگ های بنفش، سبز و ... روکش مبلمان را در برگرفته اند. در کنار اینها روی دیوار چند تابلوی بزرگ هم قرار دارد که توجهتان را جلب می کند این تابلو ها قابل فروش هستند و هر چند وقت یک بار تعویض می شوند تا حال و هوای کافی شاپ تغییر کند.

منوی متفاوت
منوی کالما شامل 3 مدل سالاد، 6 مدل غذای اصلی، 6 مدل کیک، 8 نوع نوشیدنی داغ و 11 نوع نوشیدنی سرد است.  که طبق گفته مسئولان آن بعضی از این خوراکی ها را برای اولین بار در منوی اینجا می بینید. خانم رحیمی خوشمزه ترین خوردنی های منویش را نوشیدنی سوییت دریم، سالاد گریل و انواع کیک هایش می داند و توضیح می دهد که کیک ها تماما خانگی هستند و طعم بی نظیری دارند. خانم رحیمی می گوید منوی کالما ثابت نیست و بعضی از آیتم های آن فصل به فصل تغییر می کنند تا بشود از میوه های تازه  فصل در آن استفاده کرد. بنابراین اگر کمی دست بجنبانید می توانید خودتان را به تارت های توت فرنگی کالما برسانید که فقط تا زمانی که توت فرنگی در بازار وجود دارد سـرو مـی شود.


چند سورپرایز
فعلا ساعت کار کالما، از11 صبح تا 11 شب است ولی این ساعت کار به زودی افزایش پیدا خواهد کرد. چون از چند هفته دیگر منوی صبحانه کالما آماده خواهد شد و کافی شاپ از 9 صبح باز می شود. جدای از این نکته، یکی از خوبی های کالما این است که در هر ساعتی که شما به کافی شاپ بروید می توانید از غذا استفاده کنید. یعنی اینطور نیست که مثلا ساعت 5 عصر به اینجا بروید و چون در دیگر رستوران ها در این ساعت غذا سرو نمی شود، در کالما گرسنه بمانید. اینجا در هر ساعت روز می توانید غذا بخورید.

 
چقدر باید هزینه بکنیم
«انصاف»! این تنها چیزی است که در کالما مهم است. برای همین قیمت هایی که برای منوهای مختلف در این کافی شاپ در نظر گرفته شده اند، در حد کافی شاپ ها معمولی است. چون اگر به غیر از این بود، با توجه به مکان کافی شاپ، لوکس بودن و کیفیت باید با قیمت های فضایی روبرو می شدید. در کالما شما به ازای سالاد، کوکتل ها، غذاها، نوشیدنی های گرم و... هزینه ای مابین 5000 تا 20000تومان باید پرداخت کنید. ضمن اینکه اگر قهوه خوب تا الان نخورده اید یک سر به کالما بزنید. این ادعای خانم رحیمی- مدیر کافی شاپ کالما- است.

نکات  دیگر
-جای پارک کالما حسابی راحت  است. در واقع شما با رفتن به این کافی شاپ می توانید از پارکینگ ASP استفاده کنید. البته برای استفاده باید شخصا هزینه کنید.
-باریستای کافی شاپ کالما آقای میریزدی است که قبلا در هتل استقلال، هتل هما، هتل هویزه، رستوران لوشاتو و ... کار کرده و تجربه زیادی داردو یکی از نخبه های صنعت کافی شاپ داری است که فعلا خودش به مشتریان سرویس می دهد. پس اگر دلتان لک زده که یک کافی من جنتلمن و بین المللی ببینید حتما به کالما سر بزنید.
-مدت نشستن در کالما محدودیت ندارد و می توانید هر چند وقتی که می خواهید اینجا بمانید.
-جلوی کافی شاپ یک فضای نسبتا بزرگی خالی است که در کنار یک محوطه سبز قرار دارد. به زودی می توانید برای استفاده از کافی شاپ از صندلی هایی که آنجا چیده می شود هم استفاده کنید.
-اینجا اینترنت وایرلس دارد و برای مهمانان رایگان است.



منبع: فیدیلیو

 

کد خبر 23791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =