امروزه مصرف قهوه مخصوصا در میان قشر جوان رو به افزایش است. قهوه بعد از نفت دومین کالای پرطرفدار تجاری و اقتصادی جهان و معروف‌ترین نوشیدنی پرمخاطب دنیاست.
شرکت صنایع قهوه پارت سازان به عنوان بزرگترین تولیدکننده قهوه فوری در خاورمیانه و نخستین کارخانه تولیدی در ایران با تکنولوژی انحصاری خود و تحت لیسانس ویوا کافی (VIVA Coffee )آلمان ، تولید خود را از ابتدای سال 1388 با صرف هزینه‌ای درحدود 35 میلیارد تومان آغاز نموده است. محصولات قهوه پارت سازان با برند مولتی کافه (MultiCafe) در اختیارمصرف‌کنندگان ایرانی قرار گرفته و هم اکنون محصولات خود را به‌صورت عمده در اختیار کارخانجات و شرکت‌های فعال ایرانی قرار داده است. برای آشنایی بیشتر با عملکرد این شرکت گفتگویی را با آقای بابایی معاونت بازاریابی و فروش شرکت قهوه پارت سازان به انجام رساندیم.


در رابطه با شروع فعالیت شرکت برایمان بگویید؟
فعالیت شرکت قهوه پارت سازان در ایران ابتدا فقط صادرات به‌صورت فله ای بود. از یک و نیم سال پیش محصولاتمان به صورت برند مولتی کافی به بازار مصرف وارد شده است.

چند نوع محصول به بازار ارائه می‌دهید؟
انواع دانه قهوه ،انواع قهوه بو داده شده (Roasted Coffee)، قهوه کلاسیک، قهوه پودری، قهوه فرانسه، قهوه اسپرسو، انواع کافی میکس، شکلات داغ، کاپوچینو، قهوه فوری با هل و.... مجموعا 27نوع محصول مختلف و متنوع که همگی با برند مولتی کافی است به بازار عرضه می شود.
از اهداف این کارخانه تحت پوشش قرار دادن کلیه کارخانجات لبنی، غذایی و شکلات‌سازی که قهوه فوری یکی از مواد اولیه مورد نیاز آنها می‌باشد، باعث صرفه جویی ارزی جهت جلوگیری از واردات قهوه فوری به ایران می‌گردد و کارخانجات ایرانی می‌توانند محصول مورد نیاز خود را از داخل تهیه نمایند.


شرکت در زمینه توزیع و پخش به چه صورتی عمل می‌کند؟
شرکت در تمامی استان‌ها نمایندگی انحصاری دارد که آن‌ها این کار را با توزیع به تمامی فروشگاه‌ها وسوپرمارکت‌ها انجام می‌دهند. یکی از مزیت‌های محصول ما در دسترس بودن و توزیع آسان در سراسر کشور است .

در زمینه صادرات فعالیت‌تان به چه صورتی است؟
کارخانه قهوه پارت سازان با تولید سالانه 6500 تن انواع قهوه فوری و غیر فوری، به عنوان قطب تولید فرآوری و بسته‌بندی قهوه و مشتقات آن در ایران قادر است تمامی نیاز کشور و حتی کشورهای منطقه را تامین نماید .
فعالیت شرکت قبل از توزیع داخلی و تبدیل شدن به برند به صورت صادرات بود، محصول فله‌ای شرکت به بسیاری از کشورها مانند انگلستان، سنگان، لهستان، بلاروس، ارمنستان، سوریه، ترکیه، روسیه صادر می شود، و محصول برند آن به دوکشور عراق و سنگان فرستاده می‌شود.
شرکت سه سال پیاپی درکشور به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده است. کارخانه‌های همتای ما در خاورمیانه ظرفیت پایینی در تولید و عرضه دارند همین موضوع باعث فعالیت و صادرات بیشتر ما شده است. برای برخی کشورها مانند ترکیه واردات از شرکت ما سود و مزیت خوبی به دلیل مسافت داشته است. به‌طور کلی شرکت قهوه پارت سازان نه فقط برای خود بلکه برای بسیاری از کشورهای همسایه در زمینه صادرات عملکرد و سود مناسبی داشته است.

نوسانات ارزی و تحریم چه تاثیری برعملکرد شرکت داشته است؟
تحریم‌ها و نوسانات ارزی در دو بخش تاثیر می‌گذارد. بخشی که به موضوع واردات مواد اولیه مربوط می‌شود، باعث گرانی مواد و آسیب رسان وسخت بوده است. با واقعی شدن نرخ ارز عملکرد بهترشده به خاطر اینکه رقابت زمانی که کسانی با نرخ ارز غیر واقعی صادر می‌کردند سخت بود، تحریم‌ها تاثیرگذار بود ولی شرکت ما چون صادرات و واردات مواداولیه (دانه سبزقهوه) انجام داده است؛ در نتیجه تحریم‌ها کمتر آسیب رساند.

برتری محصول شرکت به نسبت به محصولات هم تای خود چیست؟
محصولات ما داخلی و تازه‌تر و با قیمت پایین‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد، همیشه در دسترس و به موقع نسبت به محصولات خارجی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. مصرف محصول داخلی و با کیفیت هم کمک به مصرف کننده هم تولیدکننده است.
پیش بینی می‌گردد با عرضه تولیدات این کارخانه به میزان قابل توجهی از واردات قهوه به صورت قاچاق و خارج از نظارت دولت پیشگیری و صرفه جویی ارزی بسیاری به‌همراه داشته باشد .


منبع: ام بی ای نیوز

 

کد خبر 23804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =