رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فعلاً برای صحبت در مورد پیشنهاد وزیر صنعت شدن در دولت جدید زود است، گفت: توجه به تولید باید جزو اولویت‌های دولت جدید باشد زیرا با حل این مسئله اشتغال و تورم حل خواهد شد.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد امکان انتخاب وی به‌عنوان وزیر صنعت اظهار داشت: فعلاً برای صحبت کردن در این مورد زود است و زمان تا پایان دولت فعلی زیاد است و فعلاً خبر خاصی در این زمینه نیست.

وی در مورد اولویت‌های دولت جدید در زمینه صنعت و تجارت بیان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت که یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی است باید رشد فعالیت‌های اقتصادی چون تولید مورد توجه قرار گیرد زیرا در حال حاضر تولید در شرایط سختی قرار دارد. همچنین نقدینگی، مواد اولیه، بازار، گشایش اعتبار، فروش و بوروکراسی این بخش در شرایط سختی به‌سر می‌برد.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: این مسائل در حالی در بخش تولید وجود دارد که زیربنا‌ها از جمله ضرایب تولید، نیروی انسانی، تکنولوژی و سایرموارد کاملاً آماده است و با تدابیر مناسب به‌نظر می‌رسد مشکلات فعلی در بخش تولید حل خواهد شد. همچنین با نگرش اقتصادی به تولید، اهمیت به این بخش و در اولویت قرار دادن آن، توجه جدی به مسائل مربوط به تولید در نظام بانکی و روابط بین‌الملل، مشکلاتی که در صادرات و مواد اولیه وجود دارد حل خواهد شد.

آل‌اسحاق با تأکید به اینکه دولت جدید باید تولید از جمله معدن، صنعت، کشاورزی و خدمات را در اولویت کار خود قرار دهد، تصریح کرد: با روحیه اعتدال‌گری که به‌نظر می‌رسد در دولت جدید حاکم است تدبیر و اعتدال در عمل با سیاست‌های درستی اعمال خواهد شد. همچنین اگر تولید حرکت کند، اشتغال، قیمت و تورم سامان پیدا خواهد  کرد.

کد خبر 23843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =