واردات کره به کشور در دو ماهه نخست سال جاری با کاهش 38 درصدی به بیش از 3200 تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در دو ماهه اول 1392 ارزش واردات کره به کشور نیز با افت 40 درصدی بالغ بر 16.1 میلیون دلار شد. کره به صورت بسته‌های بیش از 500 گرمی وارد کشور می‌شود و سپس در کارخانه‌های داخلی با بسته‌بندی جدید و تحت برندهای داخلی وارد بازار می‌شود.

ایران در دو ماهه نخست امسال از کشورهای آلمان، امارات، آمریکا، ترکیه،‌ روسیه، نیوزلند و هلند کره وارد کرد. جالب اینجاست که بیشترین حجم واردات کره به کشور در مدت زمان یادشده به میزان 816 تن و ارزش 3.7 میلیون دلار از آمریکا انجام شد.

آلمان با 750 تن و امارات نیز با 602 تن از دیگر مبادی اصلی واردات کره به کشور در این مدت بودند. ایران در دو ماهه نخست امسال از ترکیه 80 تن، از روسیه 184 تن، از نیوزلند 294 تن و از هلند نیز 549 تن کره وارد کرد.

طی یکی دو ماه گذشته به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده در ترخیص کره‌های وارداتی از گمرک نیز مشکلات زیادی به وجود آمد که همین عامل باعث شد تا در بازار کمبود کره به وجود بیاید.

با این حال هفته گذشته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که از مجموع 22 هزار تن کره در گمرکها 5000 تن از این کالا ترخیص و به کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز اعلام کرده بود که این کالا پس از فرآوری و بسته بندی در کارخانه‌ها در بازارها توزیع می‌شود.

به گفته مسوولان ستاد تنظیم بازار ترخیص مجموع 17 هزار تن کره باقیمانده در گمرکهای داخلی نیز به تدریج انجام می‌شود.

کد خبر 23967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =