۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲

 عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، با تأکید براینکه آب ترش کشور یکی ازمطلوب ترین آب های معدنی جهان است، گفت:متأسفانه وزارت صنعت ومعدن وتجارت به جای توسعه صادرات مجوزواردات این محصول را داده به طوری که شهرهای مرزی آب ترش بی کیفیت آذربایجان را با قیمت بسیارزیاد وارد کشورمی کنند.

حبیب برومند داشقاپو در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه آب معدنی به عنوان یکی از محصولات مرغوب درکشورمی تواند موجب رونق بخش صادرات غیر نفتی کشورشود، گفت: شهرهای مشکین شهر،سرعین و اردبیل به علت داشتن کوهستان های بکرازموقعیت جغرافیایی مطلوبی برای تولید آب ترش برخوردارند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با تأکید براینکه آب ترش کشور یکی ازمطلوب ترین آب های معدنی جهان است، تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز درجهت افزایش بهره برداری ونیزصادرات این محصول اقدامات جدی و مؤثری از سوی مسئولان دولتی و وزارتخانه ها صورت نگرفته است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد ازعملکرد نامناسب وزارت نیرو دربخش آب کشور،افزود: کشورهای روسیه و گرجستان به بهترین نحو از آب های ترش خود استفاده می کنند،اما متأسفانه درایران به علت نداشتن زیرساخت های مناسب درجهت افزایش بهره برداری این آب های ارزشمند به هدررفته و مورد مصرف داخلی هم نمی شوند.

برومند، با انتقاد ازعملکرد ضعیف وزارت صنعت و معدن و تجارت، اظهار داشت: درشهرهای مشکین شهر،سرعین واردبیل آب ترش با کیفیت وجود دارد، اما متأسفانه ازسوی این وزارتخانه به جای توسعه صادرات مجوز واردات این محصول مشاهده شده به طوری که شهرهای مرزی آب ترش بی کیفیت آذربایجان را با قیمت بسیارزیاد وارد کشور می کنند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سواردرمجلس، درتشریح دلایل نبود موفقیت درصادرات آب معدنی،افزود: درکشورنمونه هایی ازآب معدنی با افزودن مواد نگهدارنده نامطلوب صادرمی شود که همین امر موجب استقبال نکردن کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

وی، نداشتن بسته بندی استاندارد را یکی دیگراز دلایل نبودموفقیت درصادرات دانست وتصریح کرد: کشورفرانسه با بسته بندی شکیل و مناسب برای آب معدنی بی کیفیت خود توانسته هم کشورهای حاشیه خلیج فارس را مورد توجه قراردهد وهم ارزآوری خوبی برای کشورش داشته باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تأکید براینکه کشوربا صادرات آب معدنی می تواند ارزآوری خوبی داشته باشد، گفت: امیدواریم از سوی مسئولان دولت جدید عملکرد مؤثری درجهت افزایش بهره برداری و صادرات این محصول مشاهده کنیم تا بتوانیم با بسته بندی استاندارد و نیزتبلیغات واطلاع رسانی در بازارهای جهانی علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات هم داشته باشیم.

کد خبر 24008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =